Alla inlägg den 29 september 2012

Av Erika Morén - 29 september 2012 22:42

Torsdag var en ganska bra dag från början sen har jag börjat blöda igen så de är mindre kul.
På eftermiddagen tog jag det lungt och sat vid datorn och såg kockarnas kamp och hela Sverige bakar. Precis när vi skulle börja se så bläddrade vi förbi ettan och såg att Melin del två har börjat så vi såg halva den först.
Emma och jag hjälpte mamma att baka muffins till hennes fredagsfika men de blev goda men misslyckade så vi behöll dom själva och sen gjorde mamma äpple paj i stället.

Fredag var jag hemma och tog det lungt och vilade med Buffy framför tv:n. Till lunch blev det Corn och coscos. Efterråt städade jag och plockade lite jag gjorde en röra till mormor och morfars middag och sedan pysslade jag med korten. Mamma kom hem tidigare också så vi fikade innan vi bytte på såren. Vid fyra kom pappa hem och han hade köpt stiftelsens nya skiva som vi lyssnade på när vi bytte på såren den var ganska bra.
Till middag blev det hämt mat från allstare väldigt gott och till efterrätt godis och film uppe.

Lördag har vi bakat krämbullar dubbel sats så det tog hela dagen. Tanken var att jag skulle baka andra saker men då hade vi glömt att köpa smör så det fanns inte tillräcklig. Samtidigt plockade jag lite på nedervåningen.
Till middag åt vi laxburgare och efterråt rensade vi två av tre frysar. Nu ska vi se på film.

Ovido - Quiz & Flashcards