Alla inlägg under mars 2014

Av Erika Morén - 31 mars 2014 22:36

I dag hade vi studiebesök på umevatoriet väldigt roligt fast det blev lite snurrigt när vi skulle kolla på planeterna i taket för de rörde sig ganska fort men det var kul och intresant.

Sen åkte vi tillbaka till skolan. Efter skolan for mamma och snabbhandla jag var kvar i bilen. Sen plockade jag i ordning och när pappa kom åt vi.

Sista familjen annorlunda såg jag undertiden vi bytte på såren. Nu sitter jag och kollar på vad vi ska köpa till cafet och vilka utemöbler vi kanske ska köpa:)

Av Erika Morén - 30 mars 2014 22:49

I helgen har vi varit hemma i går. Var jag och Emma ute i cafet och möblerade om. Det blev väldigt bra och större uta för Emma att scervera. På kvällen for vi till Brita och åt middag tors blev det väldigt gott.


Idag har vi tagit det lungt. Vi alla tycker det är jobbigt att vrida fram klockan och få rätt rutiner. Efter lunch for pappa och cyklade han for även förbi  sitt kontor. Jag och Emma bakade och när det var klart planterade Emma frön och mamma for ut och joggade.

Till middag blev det rester och film. Efter maten bytte vi på såren ochsåg på tv.


Glass festival var vi på för två veckorsen och smakade olika glassorter. Min favorit var päron vanilj laktosfri. Mammas och pappas var kaffeglass och Emmas var kaffe och polka. Det blir svårt att välja villka sorter vi ska ha. Även årets nyheter på pinglass har vi smakat några.


Nya Takida skivan har vi lyssnat på några gånger. Väldigt bra:)

Jag har även gjort ett försök att rensa bort gamla saker och sortera några utav kartongerna i garaget men det gick så där från början försvann det saker men sen började vi sitta och titta på alla gamla leksaker som vi hade när vi var små.

Behandling har jag fått en ny sort med mindre biverkningar. Var väldigt nervös innan men det gick väldigt bra kände ingenting. Blodprovet var bra inte så stor skilknad från förra gången.

Såren är lika lite torrare men har fortfarande feber ungefär en till två gånger per vecka. Sen lossnar det mycket kalkbitar nu och då läcker såren eller blir bättre och det är skönt.

Buster och Buffy mår bra. Buffy tror hon har valpar så nu springer hon runt med nalle phu i munnen:) Buster tycker det är skönt att kunna vara ute på dagarna.



Av Erika Morén - 21 mars 2014 23:42

Nu har det hänt mycket så jag har inte hunnit skriva på ett tag. Onsdagen på sportlovet var tanken att mamma och pappa skulle gå ut och äta på kvällen men en utav asisstenterna var sjuk och mamma mådde inte bra än så vi gjorde myskväll hemma. På dagen plockade jag lite och satt vid datorn och räknade lite kvitton.


Torsdag fyllde Buster 9 år. Han ser inte ut att vara det för han är väldigt pigg och springer runt och busar mycket ute specielt när de går i skogen.

Efter lunch for jag, Emma och mamma och veckohandlade på coop. Pappa var hemma och pysslade på. Efter middagen bytte vi på såren och såg star wars.


Fredag jobbade mamma men pappa var ledig. Jag rensade i hyllan nere och slängde massa tidningar som var gamla. Det var lite svårt att rensa bort alla men efter blev det väldigt fint i hyllan och mera plats. När det var klart förbrede vi för Emmas konfa kompisar som skulle koma och sen skulle de aga tacos. Så jag, mamma och pappa fick inte laga mat samtidigt och inte äta där heller. Vi åt då middag i vardagsrummet med en brasa och musik väldigt mysigt. När de sen var klara bytte vi på såren och såg let´s dans. Senare såg vi film och jag satt vid datorn.


Lördag gick vi på stan med Brita och kollade på allt möjligt. Pappa cyklade ner och när han kom fikade vi alla på nk det var första gången jag var där sen de byggde om och jag tycker det var väldigt fint. Jag hittade ganska många saker bla böcker, dvd och smycken mm. När vi kom hem åt vi och innan tände vi en brasa och tog det lungt.


Söndag tog vi det bara lungt efter lunch kom mormor, morfar och Brita förbi och drack kaffe. När de for rensade vi mammas ena garderob och pappa for och tränade. Buffys klor blev klippta och Buster fick bli tillfixad också.


Måndag var jag i skolan och hade vanlig skoldag. Mamma hämtade mig när jag slutade. På kvällen hade vi inskolning med en ny person som ska börja här plus att jag plockade i ordning. Efter maten bytte vi på såren och jag såg familjen annorlunda. Dator blev det också en stund.


Tisdag var det läkarbesök och det blev stressigt dit som vanligt. Mötet gick ganska bra. Jag tycker alltid att det är jobbigt att sitta och prata om vad som vi ska testa eller göra men den här gången gick det bra. Lite medicin ändringar som är posetivt.

Sen åt vi lunch med mamma och jag fick en tryffel sen. På vägen hem for vi förbi och hämtade pappas glasögon och några andra saker men jag stannade och vilade i bilen det var väldigt skönt.

Hemma plockade jag först sen satt jag vid datorn en stund innan middagen. Efter middagen bytte vi på såren pluss att jag gjorde lite skolarbete. 

Av Erika Morén - 4 mars 2014 22:08

förra måndagen började min andra praktikvecka. Men jag hade bara ett ställe att vara på i en dag. Så jag var hemma mycket. Hela måndagen hade jag ont i magen men plockade lite efter lunch och satt vid datorn med skolarbete. Vid fem bytte vi på såren och när vi nästan var klara kom pappa och hundarna hem.

Mamma skulle bort med jobbet så hon for vid halv sju. Vi åt då middag och sen såg jag familjen annorlunda och vilade. Emma gjorde sen musik läxa och det tyckte pappa var kul så det spelades klassisk musik och lite annat. Jag satt vid datorn undertiden.


Efter en intensiv morgon vaknade jag utan att ha märkt någonting alls men det hade tydligen varit full fart medans jag sov.

Lunch åt vi hemma sen gick jag på bokrea medans pappa jobbade. Sen gick jag upp till pappas jobb och väntade passade på att smaka en godis och kaka där och det var väldigt gott:)

När vi kom hem var hemsjukvård här så vi pratade en stund och fick se några nya plåster. Sen åt vi max hamburgare och bytte på såren. Senare på kvällen blev det skola + dator.


Tanken var att jag skulle vara på praktik men jag hade sovigt dåligt och vaknade med feber så det blev hemma. Till lunch hade pappa köpt en god sallad som jag fick äta snabbt. För pappa åkte iväg efter lunch och mamma hade varit hemma på förmiddagen så lite brotom blev det men det gick bra. Undertiden plockade vi och bakade 2 vita. Lite skola och dator blev det också.

På kvällen gjorde vi glasyrer och tog det lungt.


Torsdag var det först brottom sen blev det lungt när det blev avbokat på pappas jobb. Så han skjusade mig till sjukhuset där jag åt lunch med mamma. Efter for vi på coop och veckohandla plus kollade in på bokrean hittade några fler böcker:).

Hemma sen åt vi middag och bytte på såren + dator och plock. Mamma for och hämtade mormor och morfar från flygplatsen på kvällen.


Fredag åt vi lunch hos mamma plus fixade ett recept till mig. När det var klart for vi och provade några saker i den nya bilen men det behövdes sjusteras så vi for till expo ett tag. Där jag hittade några saker. Sen for vi tillbaka och provade igen.

Fem var vi hemma och förbredde maten innan Emma, hundarna och mamma kom hem från stan, dagis och jobb. Vi åt tidig fredagsmiddag och sen bytte vi på såren och så let´s dance + film speed väldigt bra.


Lördag bakade vi hela dagen och mamma och pappa tränade. på kvällen for vi ut och åt på tapas väldigt god mat och efterrätt. När vi kom hem var det dator.


Söndag var det bak och förbredelse hela dagen. På kvällen var alla med och fixade superkul:) Britta kom förbi och fikade vid lunch och lite senare kom hon och köpte semlor. Pappa tränade en stund på dagen.


Måndag var det full fart att förbreda allt inför försäljningen. Mamma kom och hämtade oss vid ett och två var allt uppdukat på alla våningar. Undertiden fikade vi, gick på kiosken och på apoteket. Vid fyra plockade vi ihop allt och sen undersökte mamma våra tänder.

Halv sju hade vi ett möte hemma och undertiden åt vi middag. Efter blev det sår byte, familjen annorlunda + att mamma blev förkyld.


Idag for båda till jobbet och sen kom båda hem vid lunch. Mamma har blivit förkyld så hon låg och sov hela dagen. Pappa jobbade hemifrån på eftermiddagen och köpte då med sig lunch hem. Efter lunch försökte jag rensa mitt rum men det gick så där började i alla fall:) sen blev det plocka och middag. Efter sårbyte + dator.

Ovido - Quiz & Flashcards