Direktlänk till inlägg 31 oktober 2014

Höstlov

Av Erika Morén - 31 oktober 2014 23:29

Nästa gång jag ska göra något lite jobbigare på sjukhuset ska jag inte planera någonting dagen efter. Jag brukar inte göra det men förra helgen skulle jag baka lördag, söndag och måndag eftersom vi skulle sälja fika på tisdagen. Tanken var då att baka hela helgen men jag mådde inte så bra efter den här sövningen. Själva knappbyttet gick bra men efter så sov jag hårt och länge så tillslut bestämde vi oss för att stanna när vi såg att jag behövde syrgas. Kvällen var lite jobbig jag sov mest eller försökte det var jobbigast att ligga ner. De andra åt middag på rummet men jag ville inte ha senare for mamma och Emma hem då fikade jag med pappa det var de godaste mackorna som jag ätit på länge för jag var så hungrig. När vi var klara kom mamma tillbaka så då gick vi i säng.

Den natten var jobbig men tillsist fick jag en bra mask så jag kunde få syrgas så då somnade jag. Dagen efter fick jag hög feber plus att alla såren började bråka. Men på eftermiddagen blev allt bättre så jag fick åka hem på permis det var skönt att få komma hem. När vi kom hem lagade vi mat och Brita kom förbi en stund också.


Söndag sov vi länge det var väldigt skönt att man drogtillbaka en timme annars hade vi vänt på dygnet. Söndag tog vi det lungt jag och Emma bakade några kakor och vid lunch ringde de från sjukhuset och skrev ut mig.

Brita kom förbi en snabb sväng.


Måndag blev bakdag. Det var nog rekord bullar, småkakor 2 sorter, 3 stora kakor, en långpannekaka och en glasyr. Vi var ganska trötta på kvällen när allt var klart.


Tisdag blev det ingen lång vila utan vi gjorde oss i ordning och packade ihop allt som skulle med. Sen åt vi lunch med mamma och sedan gjorde vi i ordning allt. Mellan 14-16 fikade vi och gick på kiosken sen plockade vi ihop och for hem med mamma. Hemma lagade vi mat och plockade undan lite.


Onsdag gjorde vi inget speciellt. Jag hade problem med nackstödet som jag har alla dagar men den här dan var det mer så det tog mycket tid utav dagen. Plockade lite och pysslade lite med fotoalbumen som jag inte gjort på ca 1 år.


Torsdag hade vi fest så vi förbredde den hela dagen plockade, pyntade och planerade spökpromenaden superroligt. Jag, mamma och pappa åt middag i vardagsrummet det blev max sen blev det spökpromenad. Jag gick också ut och tittade det var roligt. När det var klart bytte vi på såren och såg vikings.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards