Alla inlägg under januari 2012

Av Erika Morén - 30 januari 2012 22:05

Söndag tog vi det väldigt lungt eftersom det blev väldigt sent. Pappa klipte Buster så Buster såg sen ut som en isbjörn väldigt fin. På kvällen gjorde jag klart beställningslistan och efter lunchen provsmakade pappa, mamma och Emma semelbullarna och de fick godkänt.

Idag var jag i skolan och när jag kom hem vilade jag. Nu ikväll har jag bara sutit vid datorn och sett på tv.

Av Erika Morén - 28 januari 2012 23:37

Nu har jag tre sår som är infekterade men bättre. I fredags var de väldigt jobbiga så vi fick tvätta mycket och noga för att få bort de som skulle bort. På morgonen tog jag det lungt och myste med Buffy efter frukosten. Vid fyra for vi på stan och tanken var att vi skulle äta ute men det var fullt överallt så vi handlade och åt en god middag hemma. Det jag köpte var örhängen, baksaker, pysselsaker och så bytte jag ett spel.


Idag har vi bakat semlor ett nytt recept också. Jag var lite mistänksam mot det men vi har inte smakat än. Min moster kom och fikade vid lunch och nu ikväll kom mammas kusin och sambo på middag som de lagade eftersom det är lättare att vara här. Efterrätten hade vi gjort och det blev chesecake. Annars har jag bara räknat lite priser på kakor.

Av Erika Morén - 26 januari 2012 21:32

Måndag var jag i skolan och efteråt hämtade pappa mig och vi for och gjorde några ärenden. På kvällen satt jag vid datorn och städade lite. Vi såg även halv åtta hos mig och åt våran goda rulltårta. Den var väldigt saftig och god.

Tisdag hade jag också svårt att sitta eller det har jag haft hela veckan väldigt jobbigt plus att mina sår är infekterade och vätskar nu väldigt mycket. Jag städade lite också.

Onsdag var jag hemma och det var skönt. Men då hade jag ont i magen och hängig på grund av såren så jag orkade inte göra så mycket. Det jag gjorde var lite skola och ett matschema till oss. På kvällen pysslade jag med korten och kollade på recept. Vi har även sett ett avsnit av legend of the sekeer varje kväll så nu har vi tråkigt nog sett klart hela säsong 1 och 2.

Idag har jag varit på möte och efterråt handlade pappa. Jag har också fått min tidning hembakat som jag har längtat efter supermycket. Nu ikväll har jag haft inskolning och jag har även pysslat med korten och sutit vid datorn. Mamma har nyss kommit hem efter att ha jobbat över.

Av Erika Morén - 22 januari 2012 21:51

Igår testade vi att göra en ny cupecake med choklad den blev väldigt god så den kommer nog att finnas på cafet i sommar. Vi gjorde även en rulltårta med hallonsylt och tanken är att vi ska testa gör någon typ av  bakelse av den men vi får se. Sittningen har varit jobbig hela helgen många omlyft och jag vill bara ge upp.

På kvällen blev det dator och tv för mig.


Idag har vi varit hos min moster och ätit. Det var vi som hade fått i uppdrag att göra efterrät och då blev det chokladcupecakes och de var väldigt omtyckta. När vi sen kom hem städade vi och plockade lite sen gjorde vi läxa och tog ut lila julgranen.

Av Erika Morén - 20 januari 2012 22:03

Maten i skolan var supergod. Resan till och från skolan var skumpig men det gick bra men jag var nervös hela resan. Hela dagen har jag haft svårt att sitta och vi får lov att lyfta om väldigt ofta. Jag tycker sånt här är väldigt jobbigt för det blir mycket vila och saker jag vill göra måste jag stryka.


Ikväll har vi ätit från tapas och min moster har varit här. Men jag har mest sutit vid datorn. Nu ska vi se på film och jag ska få testa min hiss som har ändrats lite SPÄNNANDE.  

Av Erika Morén - 19 januari 2012 20:55

Jag har haft ont i magen i flera dagar men idag var det bättre. Men i söndags hade vi mormor och morfar på kaffe. Väldigt trevligt om jag inte hade haft ont i mage. På kvällen startade Emma sin telefon och jag satt vid datorn.


Måndag var jag i skolan och sen hämtade pappa mig och då for vi och gjorde några ärenden men jag stannade i bilen.När jag kom hem vilade jag och på kvällen gjorde jag klart sökorden och skickade in. Vi såg även legend of the seeker.

Tisdag så pysslade jag med korten och efterråt vilade jag och på kvällen tog jag det bara lungt och satt vid datorn och kollade recept. Buffy fick även bada och det tyckte hon inte alls om. Sen efterråt luktar hon citron och hennes päls står åt alla håll.Väldigt kul tycker vi men inte hon.

Onsdag var jag på behandling och det gick så där innan åt jag lunch med mamma och efter behandlingen mådde jag inte bra. Men jag for ändå en kort sväng på Djurmagazinet och där fans det flera söta kanniner. Men vi köpte hundmat, hundgodis, bajspåsar och rått mat. När vi sen kom hem vilade jag och efter maten kollade jag på olika sorters glassar.

Idag var jag hemma och jag har vilat, städat, gjort läxa och ätit lite godis som jag inte har gjort på flera dagar för magens skull. Sen kom pappa hem vid fyra efter att ha varit borta en natt och jag har saknat honom väldigt mycket. Nu ikäll har jag suttit vid datorn. De andra har ätit semlor men jag var så mätt efter en god middag älgstek med sås och potatis mums. Nu ska vi se legend of the seeker.


Buffy mår bara bra. Hon älskar att det snöar ute men hon får inte vara lös då smiter hon. Jag skulle tycka det vore kul att träffa någon annan som har en chihuahua så Buffy får busa med någon. Men vi får se om jag hinner prata med någon.

Av Erika Morén - 14 januari 2012 22:50

Måndag var vi bara hemma och pysslade. Jag städade lite också. Sen på tisdag for jag till skolan men fick lov att fara hem vid lunch och vila och se till att jag fick i mig vätska för jag har varit dålig på att dricka och det gillar inte min kropp. På onsdag var det bättre och då pysslade jag lite med mina kort och blev klar med albumen till 2010. Sen på torsdag for jag till skolan och senare på kvällen pysslade jag och gjorde sökord. Jag sökte även lite recept på internet. Fredag var jag hemma för pappa for till Stockholm och kunde inte skjusa mig och vägarna är väldigt skumpiga och risken är då väldigt stor att jag gör illa mig om jag sitter upp. Så jag jobbade hemma. Senare på kvällen kom pappa hem och vi åt middag och såg på tv.Idag har jag tagit det lungt på morgonen sen efter lunch har jag bakat semelbullar, snoddas och cupecake. Sen har vi ätit och jag har pysslat lite och sett på tv.

Av Erika Morén - 8 januari 2012 22:18

Lite tidigare klev vi upp i morse. Så efter frukost vilade jag och spelade lite på min telefon sen efter lunch for jag, pappa och Emma till media markt där hittade vi sesong två av legend of the Seeker JA !!! Och jag köpte en film också spooky Buddys. Varför vi for dit var för att kolla på kylskåp och lite andra saker till fiket. Efteråt for vi till Coop och jag fick äntligen se hur de har byggt om. Ikväll har vi ätit laxburgare och glass och nu ser vi på film.

Skapa flashcards