Alla inlägg under oktober 2013

Av Erika Morén - 31 oktober 2013 23:57

Skönt med höstlov. Men vi har lyckats boka in hela lovet med olika saker. Måndag bakade vi hela dagen både stora kakor + bullar. Lakritscupcake gjorde vi med grå lakritsfrosting och som dekoration blev det spöken. Vi fick även besök utav en katt när vi bakat klart. Vi tror den kände bulldoften. Vi förbredde även för fikaförsäljningen.


Tisdag for vi allihopa till sjukhuset och åt lunch med mamma. Sen for pappa till jobbet och vi gick till mammas jobb och sålde fika mellan 14-16 undertiden fikade vi, gick på kiosken och apoteket. När vi kom hem packade jag upp och bytte på såren innan vi åt middag.


Onsdag for vi halv nio till Lycksele med pappa och gick på dollarstore. När javg vaknade på morgonen hade jag feber men vi hittade såren som bråkade. Jag hittade många julklappar plus en fisksäng till Buffy på dollarstore, örhängen och godis blev dettill mig. Till lunch blev det varm macka på lillabageriet. De andra tog pannkaka och nacho tallrik sen till kaffet blev det winerbröd och damsugare. Vi köpte med kakor hem också till mamma. I bilen sov vi och lyssnade på stifftelsen och takida. Hämta hundarna på dagis och köpa hamburgare var det första vi gjorde när vi kom hem. På kvällen blev det sårbyte och plock.


I dag har vi förbret för halloween fest. Pyntat uppe med spindelnät och spöken gjorde jag hela eftermiddagen. Emma gjorde maränger och lite andra saker. Plocka undan gjorde jag också. Pappa skruvade ihop den nya tv hyllan. Det blev bra men tomt när man är van en brun stor hylla.

Emmas kompisar kom vid sju och tanken var att vi skulle ha spökpromenad men det blev film och prat i stället. Vi såg vikings och åt godis. Sen klätrade pappa upp på balkongen och skrämde dom.


Innan lovet var vi i stugan en dag efter skolan och gjorde vinter. Det var mysigt att åka dit ut när det var kalt och lite snö. Feber har jag haft några gånger eftersom vi inte kunnat byta helt men nu har vi äntligen fått ordning på det tror jag. Men förra veckan var vi nästan helt utan och då hade jag 38 i feber det var inte kul.


Av Erika Morén - 21 oktober 2013 00:10

Förra veckan hände det mycket. Måndagen hade jag sjuk asisstent men det löste sig bra. Hundarna fick vara på dagis och var väldigt trötta när de kom hem. På kvällen upptäckte vi en knöl på Buffy som vi bestämde oss för att boka tid och kolla.


Tisdag efter skolan for mamma och hämtade stiftelsenbiljetterna som hon tappat i grönsaksdisken. Så vi blev väldigt glada när de ringde och sa att de hittat dem.

Hemma sen plockade jag och vid fyra kom hemsjukvård. Innan fikade vi bullar från finas väldigt gott.


Onsdag hade jag feber på morgonen men det blev bättre. Efter lunch gjorde jag lite skolarbete och plockade. Pappa for på innebandy på kvällen.


Torsdag efter skolan for jag och pappa och hämtade hundarna tidigare eftersom mamma skulle handla efter jobbet. Plockade och förbrede maten gjorde jag medans pappa ringde efter plåster som var slut plus att de beställt fel. Så det slutade med att vi fick för tre dagar knappt över helgen. Så lite sura var vi.


Fredag efter lunch for vi med Buffy till vetrinären och det gick ganska bra. Hon var ganska rolig när vi kom hon ville bara in och var glad mot alla. Men när vi var klara var det tvärt om. Efter for vi och köpte fika på finas. Mamma for och hämtade mormor och morfar som varit i nice.

På kvällen såg vi smurfarna och idol plus början på en film.


Lördag bakade vi hela dagen. Emma var borta till halv tre sen kom hon hem och bakade. Mormor, Brita och morfar kom och fikade undertiden vi bakade.

Sen tog vi det lungt och såg på tv.


Söndag kom Brita vid frukost och efter frukosten när jag vilade såg vi två avsnitt av Emil i löneberga. Resten utav dagen bakade vi och nu ikväll har vi sett på tv och plockat.

Av Erika Morén - 13 oktober 2013 23:47

Hinner inte skriva mycket på dagarna nu. Vi har mycket som händer och jag mår upp och ner från dag till dag nu. Vaknar ofta nu med feber på morgonen och feberfrossa på natten inte kul jag är väldigt less.


Måndagen för två veckor sen var jag hemma. Sen åkte jag och mamma på en förkyldning. jag klarade mig ganska bra lite ont i halsen och sen den torsdagen hade jag ingen röst. Alla skratade när jag skulle säga någonting.

Varje dag nästan har jag plockat och förbret saker som går att förbreda för kvällen och morgondagen så det inte ska bli så stressigt för mamma och pappa.


Fredagar har blivit våran veckohandlingsdag. Jag planerar och sen far vi när Emma kommer hem. Pappa kommer lite senare oftast. Men det är riktigt mysigt.

Hundarna har börjat på dagis och tycker det är kul. De är väldigt trötta när de kommer hem på kvällen. Men de är inte där varje dag.
Förra måndagen bytte ja knapp äntligen. Efter ca 4 försök som misslyckats tidigare är det gjort nu. Men jag mådde inge bra på kvällen.De testade lite nya mediciner plus att jag tog min vanliga behandling efteråt.


Cyckelfest var mamma och pappa med i igår så mycket städande har det varit och test på olika maträtter. Men det blev lyckat så i dag har vi bara vilat och rensat i köket lite.


Såren bråkar mycket nu. Byter nästan två gånger per dag plus feber varannan dag. Jag är väldigt less och trött på alla sår. Men det roliga är att de har börjat lossna mycket men det tar tid lång tid.


Inte så mycket bak har det blivit. Planerar inför halloween och höst försäljningen.

Ovido - Quiz & Flashcards