Direktlänk till inlägg 19 maj 2014

IKEA

Av Erika Morén - 19 maj 2014 22:47

Har inte skrivit på länge nu. En orsak är att vi har väldigt mycket nu och väldigt svårt att få ihop allting. Har haft problem med vilka som ska jobba i sommar och vikarier men nu har vi fått ganska bra koll på det. Pappa och mamma har farit fram och tillbaka för att hinna med sitt jobb och sen för att det ska bli bra för mig de senaste veckorna. Så jag längtar tills vi får vara lediga och slipa åka hit och dit och passa tider och bli sura på varandra.


Men vi har även gjort roliga saker. Förra helgen var vi i uppsala och tittade på skandisloppet för min kusin cyklade. Jag tyckte det var väldigt roligt att vara på cykeltävlingen för sist jag var på en var när jag kanske var nio år så jag mins inte mycket.

Vi åt även middag med pappas bror och fru och dagen efter fikade vi tillsammans innan vi for till IKEA. Det var första gången vi gick på den i Uppsala men jag tyckte den var lika bra som i sundsvall. Vi hittade många saker till Cafet, Emma hittade en spegel och mamma och pappa tittade på en garderob till stugan. Innan vi åkte där i från åt vi middag sen blev det en lång bilresa hem. Tanken var att vi skulle stanna men pappa var tvungen att komma hem. På vägen ner körde jag och pappa plus en asisstent på fredag morgon. Sen stannade vi i Sundsvall och å det var mycket bättre än att köra hela 

Innan vi for fick jag blod. Mitt blodvärde har sjunkit pg såren så nu behövdes det fyllas på. Inte kul fast vi alla hade det på kän. Jag trode att det skulle bli bättre efter men det blev det inte. Natten på sjukhuset fick jag ordentlig feberfrossa väldigt obehagligt fast jag var ganska lugn. Sen blev det inte bättre för då började såren bråka så då har jag haft feber nästan varje natt ända tills i fredags då jag fick min vanliga behandling som jag skulle ha haft den dagen jag fick blodet.


Innan vi for till Uppsala var vi i stugan hela helgen första gången efter vintern. Vi var mest inne eftersom det regnade, snöade och haglade omvartannat hela helgen. Jag pluggade mest men mamma och Emma badade bastu bara +8 i i vattnet och pappa och morfar fiskade. La ut nät i 1 tim fick mycket mört och 6 st abborrar ingen ville nästan ta hand om fisken för det var så kallt ute men när det var gjort åt vi middag och tog det lungt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards