Alla inlägg den 10 september 2012

Av Erika Morén - 10 september 2012 23:09

Onsdag och torsdag var lugna vi gjorde inget speciellt förutom att vi såg Bones båda kvällarna.


När både jag och Emma slutat skolan i fredags så bakade vi när vi kom hem. Vi gjorde 1 vit, Jittebuggare, Chokladbollar och muffins med bär i.
Efter maten såg vi Terranova och sen gjorde vi glasyrerna till kakorna plus att vi rensade bär och lyssnade på radio.


I lördags trodde vi att vi skulle få bra väder och det var de i början men efter en timma blev det regn och kallt så vi satt inne och jagade getingar och skrev. Halv fyra bestämde vi oss för att packa ihop och sedan bytte vi på såren.

På kvällen tog vi det bara lungt för vi var ganska trötta allihopa.


Söndag kokade mamma saft och gele, pappa och Emma var ute och klippte gräset m.m Vid 18.00 for vi till tomtebo där vi började en hundkurs med Buffy. Hon var väldigt duktig men stressad när hon inte känner i gen sig. Det var väldigt många fina och små chihuahuor där också. När vi var där gick det förbi en varghund som Buffy ville hälsa på men hon förstod nog inte hur stor den var för hon blev väldigt glad och ville fram. Alla hade också klät sig för lite så man ville bara hem när det var slut eller gå runt där.


Idag har jag pysslat när jag kom hem och gick en prommenad med hundarna. Jag har snart läst ut boken hungergame den är superbra men ganska liten text. Pappa har nämligen köpt filmen och vill se den men det vill inte jag så nu måste jag snabbt läsa ut boken snabbt.

Jag har även kört lite lydnad eller kontaktövningar med Buffy men det gick sådär hon ville inte ha sin mat så jag tränade bara en kort stund. Buster mår bra han är superpigg som en ny hund nästan mera fart på än Buffy och han är hela tiden på jakt efter mat.

I kväll har vi gjort lite läxa det gick så där väldigt svårt och vi såg Lillyhammer också på tv.



Ovido - Quiz & Flashcards