Alla inlägg under april 2014

Av Erika Morén - 27 april 2014 00:44

Mycke händer nu:) Fjällresan gick bra och det var kul att åka dit. Men när vi kom fram tyckte jag det var lite jobbigt att åka hemifrån i fall det skulle hända någonting för det är inte så nära till sjukhuset. Men det blev bättre när vi kom i ordning.

Första dagen hade jag feber så det blev en promenad senare på dagen. Pappa for och fiskade på morgonen medans vi tog det lungt. Vi gick på alla affärer och tittade innan vi tog en promenad hem. Buffy tyckte inte om att gå. Vagnen som pappa hade gjort i ordning fungerade väldigt bra.


Tisdagen tog vi det också lungt pappa fiskade och fick två fiskar. Mamma och Emma åkte slalom senare och jag och pappa tog en promenad upp och ner till stugan. När vi gått ner passade vi på att fika med de andra en stund. På kwällen blev det twilight serien.


Onsdag var ganska lik tisdagen förutom att jag hade feber. Pappa och jag gick även förbi ett museum som ligger högre upp i backen. Efter vi varit där gick vi till slalombacken.

På Kvällen blev det tv och packa i hop.


Torsdag var vi ute vid elva rekord tidigt för oss men vi klarade det. Ett stop i lycksele på lilla bageriet och dollarstore innan vi kom hem.


Sen blev det att packa upp och komma i ordning. Emma och mamma for till stugan både fredag och måndag och var där med mormor och morfar. Vi var även ute den helgen och krattade. Emma satte om växterna i större krukor så nu är hela telefonbänken full med växter.


I veckan har jag varit i skolan alla dagar som jag ska vara där. Men det har varit ett pusslande en asisstent har varit borta så pappa har varit mycket med mig i skolan i veckan. Hemma har jag plockat mycket och varit i cafet och rensat och städat. Pappa har hjälpt till att göra om lite så det kommer nog bli väldigt bra.

I fredags var vi på plantagen och titade efter blommor men det blev inte så mycket vi får vänta ett tag till.



  

Av Erika Morén - 19 april 2014 00:26

Förra tisdagen var pappa också med mig i skolan eftersom en asisstent var ledig. Efter skolan for vi förbi en som ska hjälpa oss att få det bra för mig i bilen så vi ska slipa ha flera dynor som ligger löst. Det blir bättre för mig att ha något som inte far i väg plus det blir säkrare när det inte är flera lösa saker.

När jag kom hem var klockan ganska mycket så det blev snabb bak och sedan matlagning. Vi skulle sälja fika dagen efter så det var full fart.

Efter maten gjorde vi klart påsarna och kakorna som skulle med. Det tog tid men det blev bra och jag blev nöjdmed allt:)


Onsdag var det full fart på morgonen med att packitera de sista kakorna som legat på tork under natten och lite annat skulle packas också.

Vi for och hämtade Emma vid tolv och sen när hon skulle fälla ut stolen förstod ingen hur man skulle göra så det såg nog ganska roligt ut när vi stod och drog i stolen. Efter 5 minuter ringde vi pappa och då förklarade han och då fick vi ut den direkt.

Sen åt vi lunch och pakade upp allt + delade ut allt på våningarna. Undertiden gick vi till apoteket och jag tog ut mina mediciner själv. Vi gick till kiosken också en sväng. Sedan plockade vi ihop allt som skulle med och ringde pappa för mamma var inte klar. Vi packade in allt i bilen och satt och väntade på honom det var väldigt kul eftersom det har vi aldrig kunnat göra förut.

Hemma plockade vi undan, åt och bytte på såren sen såg jag på djursjukhuset.


Torsdag for pappa och jobbade en stund och jag var hemma och försökte vila gick så där eftersom det var behandling på eftermiddagen. tolv kom han hem så det blev bråttom. Mamma hade som tur var köpt mat som var ganska god.

Nålsättning gick bra och behandlingen också. Blodprovet var inte lika bra men okej fortfarande tyckte de andra men det tyckte inte jag. När det var klart packade vi ihop fikat som var kvar innan vi for hem.

På kvällen tog vi det lungt plockade i ordning efter kakförsäljningen och bytte på såren.


Fredag for pappa tidigt men kom vid lunch sen när han for kom mamma. Tanken var att vi skulle åka någonstans men så blev det inte de andra var för trötta så jag plockade fint och sen påskpyntade jag. Nästan när jag var klar kom de andra och hjälpte till.

Sen lagade vi lax och gratinerad mos gott pappa kom hem sent så vi han fixa en god fredagsmiddag i lugn och ro. Sedan blev det sårbyte, let´s dans och fredag den 13 otäck film. Undertiden plockade vi och tvättade inför fjällresan.


Av Erika Morén - 7 april 2014 23:51

Full fart redan på morgonen. Det han fixas flera saker hemma innan jag kom till skolan. En utav mina asisstenter är ledig i veckan så det blir lite pyssel att få ihop allt men det ska nog gå bra. Så på förmiddagen fick jag sitta och jobba en timma längre innan pappa kunde komma till skolan. Men det gick bra jag han jobba ikapp lite:)

Efter skolan kom mamma  och hämtade mig och sen när vi kom hem bakade vi.

Resten utav kvällen försökte vi ta det lungt men det blev ganska full fart. Emma pluggade inför nationella, jag såg på tv, bytte på såren och satt vid datorn.

Här kommer några bilder från när vi var på glassprovningen:)    

Bil

Av Erika Morén - 6 april 2014 23:58

I dag har jag haft feber och varit trött i kroppen men det blev bättre. Efter lunch bakade jag och Emma men det blev inte mycket bak för båda var trötta. Emma var i morse på kyrkan och hjälpte till eftersom hon är hjälp ledare i barnkören och idag hade de uppvisning.

Pappa har varit ute och test packat i bilen så han vet om allt ryms när vi ska åka bort och det verkar få plats. Jag var lite orolig att bilen skulle vara för liten men det går nog bra.

Brita, mormor och morfar kom förbi och pratade en stund sedan gick vi in och plockade i ordning. Mamma och pappa var ute och tränade en stund var innan middagen. Efter middagen har vi bytt på såren, sett på tv och jag har suttit vid datorn.


I onsdags var jag hemma hade feber på morgonen så jag var ganska trött. Efter lunch plockade jag och skrev på datorn bakade även 2 stora kakor plus att vi fick besök av en kille som kollade hissen. Efter middagen bakade Emma, pappa spelade innebandy och jag bytte på såren.


Torsdag var jag i skolan och efter skolan for vi hem och då satt jag i bilen själv superkul:) Hemma sen skrev jag på datorn, bytte på såren och såg på tv.


Fredag for pappa till lycksele så det blev långvila för mig. Hade lite feber när jag vaknade och sen blev det mer och mer men efter att ha bytt på de flesta blev det bättre och på eftermiddagen for vi på coop. Först gick vi på hm och sedan blev det veckohandling med Emma och mamma. Pappa satt och väntade på oss när vi kom hem för han hade glömt nyckeln.

Sen åt vi, bytte på såren och såg let´s dance plus en film.


Lördag var min asisstent sjuk  så vi tog det lungt och efter lunch for vi och köpte fika på viktoria och sedan for vi en stund på stadium. När vi sen kom hem bakade jag och Emma och sen åt vi och såg gladiatorerna och en film.


Av Erika Morén - 1 april 2014 22:30

Idag var jag i skolan och allt gick bra. Efter skolan hade jag ett möte och sen kom pappa med den anpassade bilen så nu kan jag sitta i permon. Det var kul men nervöst eftersom det var ett år sen jag satt och åkte bil. Men det gick bra så nu kan vi åka runt på många olika affärer utan att bli trött av att lasta in och ut:)

Sen lagade vi mat och plockade undan. När mamma kom visade vi bilen och då passade hundarna på att smita ut på vägen pappa blev inte så glad. Så nu blir det hårdträning.

Efter maten bytte vi på såren och vid sju for mamma i väg till en kompis en stund. Pappa har jobbat lite och jag har sett på tv och suttit vid datorn.

Ovido - Quiz & Flashcards