Alla inlägg under november 2014

Av Erika Morén - 11 november 2014 23:45

I söndags klev vi upp tidigt och for till kyrkan där det var köruppvisning med gruppen som Emma är hjälp ledare i. Lite jobbigt var det att kliva upp tidigt när det blev så sent i säng men efter ett tag blev man pigg och sen var det roligt och träffa alla på kyrkan igen. Efter fikade vi och sedan for vi hem och åt lunch. Då blev jag trött och vilade en kort stund men det blev en väldigt kort stund eftersom pappa och Emma skulle ut i skogen och vi behövde hans hjälp för att få mig att sitta annars skulle jag få ligga hela tiden de var borta.

På kvällen tog vi det lungt bytte på såren, såg på film och åt en god middag som vi överaskade med. Emma hade gjort en supergod morotssoppa.


Måndag for jag till skolan och sen när jag slutade vid lunch for jag och åt med mamma och Emma på TC i stan. Hela dagen hade jag problem med nackstödet. Nackstödet är aldrig bra men den här dan var superjobbig. När vi kom till stan kunde jag inte sitta rakt jag var nästan max bakåttipad och såg inte vägen Emma fick gå bredvid och varna om det kom gupp. Det såg nog ganska roligt ut när vi gick:)

När vi kom hem plockade vi och lagade mat. Emma gick och lagade mat med mormor och morfar medans vi skruvade med nackstöd och åt.

Senare blev det sårbyte och fotbollsgalan på tv.


Idag var jag i skolan en kort stund sedan for jag till sjukhuset och åt med mamma ganska god mat. Lite stressig lunch men vi han sen visade det sig att vi stresade i onödan:(.

Sen for vi på en affär och sedan hem och plockade plus förbredde maten. Efter maten kom en tjej som kanske ska börja jobba här så vi pratade en stund. Sen blev det sårbyte och hollywood fruar.


Av Erika Morén - 8 november 2014 23:09

Hela den här veckan har jag haft feber och haft det jobbigt i kroppen så det var nära att vi åkte in i fredags för att kolla men det behövdes inte :).

Måndag var jag hemma. Plockade lite. Emma kom hem tidigare från skolan så då pratade jag med henne en stund. Mamma slutade igentligen efter lunch men stanade kvar en stund plus att hon gjorde några ärenden innan hon kom. Min favorit tidning kom Hembakat så den tittade jag i medans vi fikade.

Middag blev rester för oss. Emma gick till mormor och morfar en stund sen blev det tv och dator.


Tisdag vaknade jag med feber men bestämde mig för att åka till skolan endå för jag hade bara en lektion. Lunch åt jag med mamma på sjukhuset pappa tänkte komma men han inte.

Efter lunch for vi till olsonstyger på mariedal jag hittade inte samma tyg som jag såg förra gången men några liknande. Hemma sedan plockade vi och förbredde maten jag satt vid datorn en stund senare på kvällen och såg på tv Svenska hollywood fruar.


Onsdag var en lugn morgon men febrig. Till lunch hade jag bestämt träff med pappa på TC så vi åkte dit vid ett. Lunchen var god men det blev lite stressigt eftersom pappa skulle iväg kvart i två.

Vi for istället och veckohandlade på coop det var roligt men lite svårt när man inte är riktigt van att köpa kött och fisk men det gick bra.

Vi trodde att pappa skulle vara hemma men han kom när vi kom så då hjälptes vi åt att plocka in och laga mat. Efter maten blev det tv plus sårbyte. Pappa for och spelade innebandy och sedan hjälpte han mig med läxan. Efter såg jag sista avsnittet av Hostages en väldigt bra serie.


Torsdag hade jag inte så hög feber men var helt slut så jag var hemma. Hela morgonen sov jag och sedan plockade vi undan. Pappa kom hem tidigt så vi skruvade med nackstödet en stund sedan Satt vid datorn och sen skjusade mamma pappa och då sydde vi byxor men det blev inte så lång stund.

Vid middagen tände vi ljus och sen slocknade allt plötsligt så vi tittade ut och såg att det var svart överallt. Men inte vid bordet det lyste upp av alla ljus mysigt så var det i ca 10 min.

Sen blev det sårbyte, vikings och dator.


Fredag var en av asisstenterna sjuk så jag fick gå upp tidigt för att hinna få hjälp. Pappa skulle vara hemma hursom helst men det blev en då lång stund att villa till två när mamma kom hem.

Efter lunch tog vi det lungt pratade och satt vid datorn såg stiftelsens nya videå. Till middag blev det flygande Jacob och Idol på tv.


Idag sov vi länge sedan efter frukost såg Emma och jag lilla sjöjungfrun oj vad man fick minnen från när man var liten:)

Sedan blev det lunch innan joggade mamma och när vi åt for pappa iväg en sväng. Efter lunch bytte vi på såren och jag gjorde mig i ordning. Sedan plockade jag lite medans de andra gjorde sig i ordning och vi halvsex åkte vi till Britta och firade tidig farsdag med mormor och morfar.

Nu i kväll har vi sett på tv. 



Ovido - Quiz & Flashcards