Direktlänk till inlägg 28 maj 2014

Feber vecka

Av Erika Morén - 28 maj 2014 23:40

Feber varje dag i snart en veckas tid och det vill nästan inte gå över. Förut gick det oftast över efter att man bytt plåster men nu hjälper det inte lika snabbt.

Men allafall så planerar jag fiket har inte blivit så mycket nu eftersom jag inte haft någon ork men nu börjar det bli lite stressigt med att hinna klart allt som ska fixas innan vi öppnar och vi öppnar veckan efter midsommar.

Förra veckan var det full fart pappa var borta tisdag till onsdag men det gick bra. Tisdag kväll förra veckan såg vi två Buffy avsnitt. Det var länge sedan vi såg Byffy så det var roligt att se igen vi alla blev fast i tvn. Maria Wern har vi sett båda veckorna också.

I onsdags var jag ute på min första promenad det här året fram och tillbaks til skolan lite jobbigt var det men roligt att få komma ut efter så satt jag ute och läste läxa..


I fredags gick vi på stan hela eftermiddagen jag, mamma och Emma. Mamma sökte klänning och jag sökte morsdagspresent. Innan vi åkte hem köpte vi mat.

På kvällen var det bara mamma och jag en stund för pappa var ute med jobbet och Emma hade kompisar. Pappa kom vid tio och lite senare såg vi en väldigt rolig film.


Lördag mådde jag dåligt hela dagen. Mamma och pappa skulle bort på kvällen så de gjorde sig i ordning ganska tidigt eftersom det började fyra.

Emma och jag bakade en tårta och undertiden jag gjorde middag och en utav fyllningarna klippte Emma gräset. Pappa kom vid elva för då slutade mina asisstenter. Halv tolv började det blixtra från början tyckte jag det var mysigt men Buffy blev rädd och orolig direkt. Sen efter ett tag när åskan kom närmre och närmre tyckte jag också att det inte var roligt längre. Så det slutade att vi satte oss i bilen en stund. Mamma kom senare när vi var på väg i säng.


Söndag mådde jag dåligt ocks men vid tre kom mormor, morfar och Brita på morsdags fika. Vi gav mamma våran present vid frukosten så nu var det mormors tur att bli grattad.


Måndag var jag hemma och plockade och hade feber.
Tisdag var jag i skolan och på kvällen sprang pappa blodomlopet och jag fick feber och mådde inge bra. Började även sy ett par nya byxor.


Här är några kort från när vi var i stugan för några helger sen.

         


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards