Alla inlägg under maj 2014

Av Erika Morén - 28 maj 2014 23:40

Feber varje dag i snart en veckas tid och det vill nästan inte gå över. Förut gick det oftast över efter att man bytt plåster men nu hjälper det inte lika snabbt.

Men allafall så planerar jag fiket har inte blivit så mycket nu eftersom jag inte haft någon ork men nu börjar det bli lite stressigt med att hinna klart allt som ska fixas innan vi öppnar och vi öppnar veckan efter midsommar.

Förra veckan var det full fart pappa var borta tisdag till onsdag men det gick bra. Tisdag kväll förra veckan såg vi två Buffy avsnitt. Det var länge sedan vi såg Byffy så det var roligt att se igen vi alla blev fast i tvn. Maria Wern har vi sett båda veckorna också.

I onsdags var jag ute på min första promenad det här året fram och tillbaks til skolan lite jobbigt var det men roligt att få komma ut efter så satt jag ute och läste läxa..


I fredags gick vi på stan hela eftermiddagen jag, mamma och Emma. Mamma sökte klänning och jag sökte morsdagspresent. Innan vi åkte hem köpte vi mat.

På kvällen var det bara mamma och jag en stund för pappa var ute med jobbet och Emma hade kompisar. Pappa kom vid tio och lite senare såg vi en väldigt rolig film.


Lördag mådde jag dåligt hela dagen. Mamma och pappa skulle bort på kvällen så de gjorde sig i ordning ganska tidigt eftersom det började fyra.

Emma och jag bakade en tårta och undertiden jag gjorde middag och en utav fyllningarna klippte Emma gräset. Pappa kom vid elva för då slutade mina asisstenter. Halv tolv började det blixtra från början tyckte jag det var mysigt men Buffy blev rädd och orolig direkt. Sen efter ett tag när åskan kom närmre och närmre tyckte jag också att det inte var roligt längre. Så det slutade att vi satte oss i bilen en stund. Mamma kom senare när vi var på väg i säng.


Söndag mådde jag dåligt ocks men vid tre kom mormor, morfar och Brita på morsdags fika. Vi gav mamma våran present vid frukosten så nu var det mormors tur att bli grattad.


Måndag var jag hemma och plockade och hade feber.
Tisdag var jag i skolan och på kvällen sprang pappa blodomlopet och jag fick feber och mådde inge bra. Började även sy ett par nya byxor.


Här är några kort från när vi var i stugan för några helger sen.

         


Av Erika Morén - 19 maj 2014 22:47

Har inte skrivit på länge nu. En orsak är att vi har väldigt mycket nu och väldigt svårt att få ihop allting. Har haft problem med vilka som ska jobba i sommar och vikarier men nu har vi fått ganska bra koll på det. Pappa och mamma har farit fram och tillbaka för att hinna med sitt jobb och sen för att det ska bli bra för mig de senaste veckorna. Så jag längtar tills vi får vara lediga och slipa åka hit och dit och passa tider och bli sura på varandra.


Men vi har även gjort roliga saker. Förra helgen var vi i uppsala och tittade på skandisloppet för min kusin cyklade. Jag tyckte det var väldigt roligt att vara på cykeltävlingen för sist jag var på en var när jag kanske var nio år så jag mins inte mycket.

Vi åt även middag med pappas bror och fru och dagen efter fikade vi tillsammans innan vi for till IKEA. Det var första gången vi gick på den i Uppsala men jag tyckte den var lika bra som i sundsvall. Vi hittade många saker till Cafet, Emma hittade en spegel och mamma och pappa tittade på en garderob till stugan. Innan vi åkte där i från åt vi middag sen blev det en lång bilresa hem. Tanken var att vi skulle stanna men pappa var tvungen att komma hem. På vägen ner körde jag och pappa plus en asisstent på fredag morgon. Sen stannade vi i Sundsvall och å det var mycket bättre än att köra hela 

Innan vi for fick jag blod. Mitt blodvärde har sjunkit pg såren så nu behövdes det fyllas på. Inte kul fast vi alla hade det på kän. Jag trode att det skulle bli bättre efter men det blev det inte. Natten på sjukhuset fick jag ordentlig feberfrossa väldigt obehagligt fast jag var ganska lugn. Sen blev det inte bättre för då började såren bråka så då har jag haft feber nästan varje natt ända tills i fredags då jag fick min vanliga behandling som jag skulle ha haft den dagen jag fick blodet.


Innan vi for till Uppsala var vi i stugan hela helgen första gången efter vintern. Vi var mest inne eftersom det regnade, snöade och haglade omvartannat hela helgen. Jag pluggade mest men mamma och Emma badade bastu bara +8 i i vattnet och pappa och morfar fiskade. La ut nät i 1 tim fick mycket mört och 6 st abborrar ingen ville nästan ta hand om fisken för det var så kallt ute men när det var gjort åt vi middag och tog det lungt.


Ovido - Quiz & Flashcards