Alla inlägg under september 2014

Av Erika Morén - 9 september 2014 22:58

I lördags hade vi vår sista cafe dag det var väldigt tråkigt käns nyss som vi öppnade. Vädret var helt okej. När jag vaknade trodde jag det skulle bli regn men så blev det inte och några gäster kom vid två tiden.


Fredagen hade vi bara bakat både till fiket och till kalaset jag hade på söndagen. Det blev kladdkaka, morotskaka, kokoskaka och chokladbollar som vi bakade. Vi började baka ganska sent för jag vaknade med feber så det blev lång morgonvila. Mamma cyklade sedan till coop för att handla det vi saknade plus för att träna och då träffade hon Emma där. På kvällen kom pappa hem efter att ha varit borta två nätter med jobbet. Vi överaskade då med tacos.


Helgen innan var vi i stugan från lördag till söndag för det var stugsista. Vi kom dit vid halv åtta på kvällen för på lördag morgon for vi på lägenhetsvisning på tomtebo. Jag hade set en lägenhet som jag gillade väldigt mycket de andra gillade den också lite. Efter for vi på Ersmarksdagen som är en ång per år nere på fotbollsplanerna. Då spelas de fotbollsmatcher och säljs lotter, hamburgare m.m Vi fikade och köpte lotter, vi van tre vinster. Det brukar vara ank race i ån men i år var det för mycket vatten så de drog ankor i stället vi vann inte.

Innan vi for till stugan for vi och köpte godis på coop och sedan åkte vi. När vi kom fram åt vi i storstugan och sedan gick vi till bryggan och tände en marchall som fler stugor hade gjort. Det blir väldigt fint när det är mörkt och sedan briner det en liten brasa på varje brygga.


Skolan har jag börjat igen fjärde året på RH käns lite jobbigt men biter ihop. Läser Ekonomi och Livsmedel ska bli roligt livsmedelslektionen är ny spänande.


Hundarna mår bra busiga och Buffy smiter lite då och då till grannen :)


Ovido - Quiz & Flashcards