Alla inlägg under juni 2014

Av Erika Morén - 22 juni 2014 23:32

På tisdag kl 12-16 öppnar vi vårat cafe jag längtar men det är mycket kvar att göra så jag är inte säker att vi hinner klart allt men det gör inget det viktigaste är att vi har lite fika. Följ gärna cafet på cafeersmark.bloggplatsen.se.


Det är väldigt skönt med sommarlov även fast den här skolavslutningen var väldigt jobbig. Flera utav mina kompisar tog studenten nu och det skulle jag också ha gjort om jag hade kunnat men nu har jag ett eller två år kvar och det käns lite jobbigt men jag försöker tänka att jag har jobbat så mycket jag har orkat med skolarbetet och sen måste jag försöka vara nöjd med det men det är svårt.

Emma gick i allafall ut nian så vi hade mammas släkt på bufe på onsdageftermiddag. Vi hade gjort allt möjligt, västerbottenspaj, tzatziki, sallader, kyckling, lax m.m väldigt gott var det och allt blev nästan slut det trodde ingen för det såg så mycket ut. Efterrätt blev det jordgubbs chescake och vit chokladkladdkaka med rödavinbär.


Innan skolavslutningen var jag en dag på älgens hus med min klass. Det var väldigt roligt jag har aldrig varit där men jag har pratat med några som varit där och de tyckte också det var roligt. Nu hade de även 5 nyfödda älgkalvar somvar en vecka. Vi åt också lunch där väldigt gott.

När jag sen kom hem plockade vi för Emma och mamma skulle springa vårruset vid sju och ha ätit innan men sen fick jag plötsligt en ide att vi alla skulle åka dit och titta på och efterråt kunde vi fika där för Brita våran moster skulle också springa. Så plötsligt fick vi superbråttom för vi skulle hinna äta, byta på såren och orda fika men vi han ganska bra. Efterråt tog vi det lungt och fikade väldigt roligt. Jag träffade även en lärare som jag hade i fyran väldigt roligt.


Den torsdagen var vi även i övik några i klassen men vi gick inte tillsammans. Som tur var hade pappa ett möte i övik med jobbet så det passade väldigt bra. Jag hittade en klänning, en kofta m.m

När vi kom hem var det balen ville åka och titta men bestämde sen för att inte göra det för vi hade så mycket att göra. Pappa lagade gräsklipparen medans jag plockade i ordning inne och lagade middag. Undertiden började det åska en bit bort men det hörde Buffy och blev rädd. Mamma var även borta med jobbet men kom hem vid tio då var vi alla trötta.


Årets sommarhandling på ica maxi har vi gjort jag letade samtidigt en avslutningsklänning men hittade ingen det blev i stället ett nytt halsband till Buffy i rosa brukar inte köpa rosa till henne oftast blått:) Vi såg även fem olika djur som kom från tropikhuset vi blev lite rädda innan vi såg att det var en orm, spindel, vandrandepinnar och två andra djur som jag inte vet vad de heter.


Förra helgen var det vännäsutställningen och vi var med. Buffy kom trea och fick en roset vi blev superglada och det var Emma som gick med henne:) Efter senare på kvällen åkte vi till stugan och var där till söndag. Då hade vi mini midsommar med släkten för de kunde inte komma på riktiga midsommar.


Förra veckan var jag på min vanliga behandling och den här gången kunde Emma följa med:) vi såg på buffy undertiden och hade det mysigt. Blodprovet var även bra så det var skönt att veta:)


Nu i helgen har vi varit i stugan sen torsdag kväll och det har varit ganska mysigt. Vi har mest bara ätit och tagit det lungt. Emma och Brita har trampat trampbåt på kvällen och Buster har fått följa med han såg ganska nöjd ut.

Nu i kväll har Emma och mamma delat ut reklamblad och vi har rensat frysen och städat varmförådet:)

Här är jag på bryggan i stugan.

Här trampar de

 

Buster tycker om att sitta vid kanten där de blåser

   


Ovido - Quiz & Flashcards