Alla inlägg under april 2012

Av Erika Morén - 27 april 2012 22:09

Direkt jag kom till skolan idag fick jag veta att det var håltimme. Typiskt när vi hade stresat med lite småsaker som sen också krånglar innan man ska fara tex såren och sitningen. Men då tog vi det lungt när vi kom fram och han gå på biblioteket och fika. Sen var det bara en lektion. Så pappa han nästan bara hem och sen fara igen. När han sen hade hämtat mig passade han på att göra några ärenden och det gjorde inte mig något.

Nu ikväll har vi ätit sett på tv och jag har sutit vid datorn. Jag längtar så mycket till fiket. Snart är snön borta och då kommer jag in i stugan längtar.

Av Erika Morén - 26 april 2012 21:45

Min mage är upp och ner hela tiden idag har jag haft ont men jag tog mig i väg till skolan och gjorde nationella i svenska del C gick sådär tycker jag. Efter lunchen kom pappa och skjusade hem mig och sen vilade jag och gjorde lite sökord i min tidning.


Igår skrev jag ut massa kort plus att jag pysslade lite och gjorde lite matte också. Jag gick även ut med hundarna på en liten promenad.

Pappa var i stockholm och mamma var bjuden på middag så då gjorde jag middag till mig, pappa och Emma. Det blev lax med fetaost täcke och pressad potatis till mums.

Av Erika Morén - 24 april 2012 21:26

Nationella provet gick ganska bra tycker jag och det var lättare än jag trodde så jag hoppas jag får några rätt. Både igår och idag har jag varit på en kortpromenad med hundarna och det var väldigt kul att kunna köra ute utan att frysa och köra fast i snön.

Idag har jag pysslat med kort och igår skrev jag och kollade villka utemöbler och kökssaker som jag måste skaffa och sen är det bra att hålla lite koll nu om det är lägre pris på tex utemöbler. Jag tycker det är väldigt kul att planera och skriva listor på vad som behövs och vad vi har och hur vi ska möblera i fiket.


Hundarna och våra ökenråtter mår bra. Buster är hos oss några veckor nu och jag tror de tycker det är kul att ha sällskap av varandra på dagarna. Men Buffy vill gärna bestämma och tror ofta att hon är större än vad hon är. Sen skäller de åt allt man behöver bara säga hallå eller hej. Men de är väldigt mysiga också och vill gärna ligga nära nästan på en.

Våra ökenråttor Akira och Anastasia bor nu ute i tvättstugan men vi får se om vi kan flytta tillbaka dem nu när arbetsrummet snart är klart. För de har inte rymts i rummet nu när vi gjorde om.

Jag håller även på att försöka anmäla Buffy till vännäsutställningen men har inte lyckats än får försöka igen. Nu ska jag vänta på mamma och Emma som är ute med hundarna och sen blir det nog lite fika pluss att jag ska kolla i några smyckes kataloger eller sita vid datorn.

Av Erika Morén - 22 april 2012 22:28

På måndag kväll fick jag byta avdelning från trean till tvåan. Inte kul tyckte jag för jag hade lärt käna så många på trean och man sitter mera ute och pratar med varandra eller fikar tillsammans.

Jag fick också besök av en kompis på morgonen väldigt kul. På eftermiddagen gick jag en tur ner till kiosken och kollade läget. Det tråkiga var att Emma inte kom på kvällen för hon hade blivit förkyld. När pappa for bytte vi på såren och samtidigt såg jag Alcatraz spännande och bra. När det var klart fikade vi.


Tisdag var som de andra dagarna lång och tråkig plus att jag går omkring och är nervös hela tiden på vad som händer. Sen på källen kom pappa men inte Emma. Vi såg på hockey och bytte på såren sen fikade vi. 


Onsdag morgon var ok ända tills de skulle ta blodprov först ville de inte komma något sen när det var klart brännde det i hela handen och jag trodde det skulle gå sönder så vi bestämde att ta bort nålen och det var skönt efter att ha haft den i en vecka. Oftast håller en kanyl tre till fyra dagar så alla förstod att det gjorde ont.

Sen fick vi höra att provet inte var bra så vi skulle ta ett nytt vid tre. Då fick vi lov att lägga bedövningssalva som inte tog så vi fick lov att göra om. Så jag var spänd och nervös hela dagen. Sen när vi tog provet så gick det bra men efterråt höll jag på att svima så det blev jobbigare än var det var.

Men vi hade rätt provet var bra så vi fick fara hem senare och jag var väldigt trött på kvällen.


Torsdag gjorde jag ingenting jag var bara trött jag packade upp min väska och tog det lungt.


Fredag pysslade jag med korten och satt vid datorn till middag åt vi pizza och kina mat. Senare på kvällen for vi och såg Takida. Jag tycker de var bra men lite för hög musik.


Lördag handlade jag på coop med mamma och Emma kul tycker jag men de ville mest hem för innan hade vi varit på team sportia och kollat på cyklar. Ganska kul var det. Till middag åt vi tacos och sen såg vi en film 127 timmar en drama.


Nu idag har jag varit med en kompis och klippt mig men bara topparna. Jag har också planerat fiket och gjort lite annat på datorn.

Jag är väldigt trött fortfarande men det är skönt att vara hemma och träffa Buffy och mysa med henne.

Av Erika Morén - 15 april 2012 22:33

På skärtorsdagen for vi till hemavan och middagen blev på frasses i Lycksele gott. Vi kom fram vid halv tolv och då var vi väldigt trötta och även lilla Buffy fick följa med. Bilresan gillade hon inte så mycket hon ville då helst ligga på mig och så var det varje gång vi åkte bil där i fjällen.Fredag sov vi länge och sen for vi och handlade och gick hem till stugan. Då har jag en stol som liknar en vagn. Jag gillar inte att åka i den för att det liknar en vagn men den är väldigt skön och jag kan fara på fler ställen plus gå längre i den. På kvällen fick vi varsit påk ägg och så såg vi på tv. Lördag åkte mamma och Emma slalom och jag pappa for och fiskade inge napp men det var kul. Söndag for mamma och Emma och åkte slalom och jag, pappa och Buffy tog en promenad till macken och handlade. Buffy gillade inte skotrarna eller någonting där nere tyckte hon var kul.Måndag for vi alla och fiskade och grillade korv supergott men kalt. pappa var nog den enda som fiskade och han fiskade med två spön samtidigt det såg väldigt roligt ut. Buffy gick runt och åt hon försökte äta maggot men då skrek jag. Efteråt var alla kalla men då for vi och handlade jag och mamma en gick vi hem och åt en god middag och såg på film. Tisdag for vi hem så vi packade hela morgonen eller mamma och pappa. Målet var att gå på dollarstore och det stängde sju. Vi kom till Lycksele halv sju och tjugo i sju var vi inne i affären och det var nog den snabbaste gången som jag gått på någon affär. Men vi han och det var kul. Sen blev det frasses och hockey. På onsdag eftermiddag fick jag åka in till sjukhuset igen och har nu varit där. Vi hoppas det blir bättre annat för jag längtar efter Buffy och att få vara hemma. Jag han bara packa om igen när jag kom hem. Nu ska jag fika och sova.

Av Erika Morén - 4 april 2012 23:05

I fredags var jag på min vanliga behandling och det gick ganska bra. Innan hade jag ganska ont i magen och lunchen som jag åt innan var inge god men det tyckte mamma och pappa men tillsisst fick jag grillkorv. Mycket godare. Under behandlingen såg vi Angel och tog det lungt.

till middag blev det tacos och efteråt såg jag på tv och satt vid datorn.


Hela lördagn bakade jag och på kvällen for vi till min moster och åt mat med mormor och morfar väldigt kul. Det var väldigt roligtatt baka också men vi blev trötta eftersom köket blir väldigt varmt med ugnen på.


Söndag bakade vi också plus att vi gjorde läxa och pappa fortsate med arbetsrummet som snart är klart och det blir väldigt bra.


måndag var jag i skolan men hade ont i magen ändå. När jag kom hem skrev jag lite  saker och vilade. Så kvällen städade jag och sorterade vi kakor för i tisdags sålde vi fika på mmmas jobb och lite stressigt blev det för vi slutade halv två och två skulle jag vara där. Så till middag blev det hamburgare. Vi hade även några beställningar som vi bakade plus att vi fick besök. Vi såg sen slutet på jag saknar dig sorlig men bra.


Idag har jag tagit det lungt.

Ovido - Quiz & Flashcards