Alla inlägg under oktober 2011

Av Erika Morén - 27 oktober 2011 22:04

I tisdags efter skolan for jag och handlade själv på coop. Det var superkul men lite svårt att hitta. Jag köpte även en liten kalender till mig själv. Efteråt skjusade pappa hem mig och när jag kom hem vilade jag.   


onsdag var på möte på skolan och efteråt for jag hem och bakade. Vi han baka fyra stora kakor och brownies. Tanken var att jag skulle testa att göra något nytt men just då kom jag inte på någon ny sort. Jag gjorde även reklam blad till mammas jobb plus läxa  .


Idag har jag letat efter några papper som varit borta och då passade jag även på att städa. Jag fick även en ny mattidning som jag tittade i   och sen gjorde jag lite läxa.

Av Erika Morén - 24 oktober 2011 21:32

Idag har jag redovisat om min sjukdom för klassen. Det gick väldigt bra men jag var väldigt nervös innan. I går han jag bara öva 1 gång men det gick som sagt väldigt bra att redovisa. Jag hade även bjudit in mina lärare.

Ikväll har jag bara vilat och räknat matte och suttit vid datorn.   

Av Erika Morén - 23 oktober 2011 22:24

Lördag var vi bara hemma. Jag bakade med Emma superkul för det var länge sen jag bakade med henne. Senare på kvällen sat jag vid datorn och sen såg vi en film och tog det lungt.


Idag var vi hos min moster på middag och jag fick även leverera mina kakor som hon hade beställt. Sen har jag bara sutit vid datorn i kväll.

Av Erika Morén - 21 oktober 2011 20:29

Hela torsdag eftermiddag bakade jag. Som tur var fick vi sluta tidigare. På eftermiddan fick vi problem med ett larm som pep i ca 20 min i vårat hus. Vi fick väldigt ont i öronen.


Idag var jag i skolan hela dan när jag kom hem satt jag vid datorn. Väldigt skönt med helg tycker jag. Nu ska vi se på film och ta det lung.

Av Erika Morén - 19 oktober 2011 22:35

I går var jag hemma och gjorde ingenting alls. Pysslade och kollade på halloween pyssel var det jag orkade göra.   Jag fick även lov att rensa hundarnas lådor och hittade massa godis och leksaker till dem.   


Idag efter att ha tagit det superlungt på morgonen för jag tror jag behövde sova   lite för det har blivit ganska sent på kvällarna med läxa och sår omläggningen. Efter lunch for jag och Emma till djurmagazinet där vi köpte mat och sand till djuren. efteråt gick vi till Kupan och barnenshus.

först tänkte vi inte gå till Coop men sen ändrade jag mig och vi gick dit. Trodde inte jag skulle orka det.  

Nu ikväll har mormor och morfar varit här på middag och jag har även gjort läxa.  

Tv

Av Erika Morén - 17 oktober 2011 22:22

Idag har jag varit trött hela dan. Men när jag kom hem så vilade jag och tänkte se på tv men somnade  .

Efter jag vilat så bakade jag och efter maten gjorde jag det också plus att jag så på en väldigt spänande och bra serie "Den som dräper" heter den.

Buffy mår bra men hon börjar skaka och frysa så fort man går ut så det blir snabbt ut och in. Smiter gör hon också så fort hon får changsen.  Men hon är väldigt mysig nu när det är kalt ute.

Av Erika Morén - 16 oktober 2011 21:32

Idag har vi bara tagit det lungt och varit hemma. Jag och Emma tog en liten prommenad och tog in lite saker från fiket.

Ikväll har vi bakat en ny kaka men vi har inte smakat den än  .


I Torsdags gjorde jag inget speciellt. Men i fredags var jag på stan tillsammans med Emma och efter ett tag kom mamma ner. På kvällen sat jag vid datorn och kollade på det vi hade köpt.


På lördan så städade vi hela dan och på kvällen for mamma och pappa bort så vi var ensamma men jag hadde assistent. Vi åt middag, såg på tv och pysslade.

Här är några bilder från polen där de andra badade.


   

Av Erika Morén - 12 oktober 2011 22:36

Det var kul att komma tillbaka till skolan för det var två veckorsen jag var där sist. Efter skolan i måndags gjorde jag lite läxa och satt vid datorn.

I går skulle jag vara duktig och baka men när vi tog ut kakorna ur ugnen så märkte vi att vi hade glömt något och efter typ en timma kom jag på att det var mjölet som jag hade glömt  .

Så efter jag städat lite och vilat bakade ja en ny med mjöl i  .

Idag var jag på bio med klassen och filmen var så där. Träffade även några gamla lärare och de var roligt att träffa dem. Efter bion gick jag på stan och sen träffade jag mamma så vi gick och handlade innan vi for hem. Ikväll har jag gjort läxa, bakat och sutit vid datorn. Nu ska vi gå upp.

Här är några bilder på vårat hottelrum          

Ovido - Quiz & Flashcards