Direktlänk till inlägg 18 juli 2014

Bilsemester del 1

Av Erika Morén - 18 juli 2014 23:57

Nu har det hänt mycket har inte hunit sitta vid datorn på länge. Cafet öppnade vi veckan efter midsommar afton. De kom mycke folk båda dagarna och vädret var så där.

På torsdagen packade vi för att åka till skellefteå men det blev så sent med allt för jag träffade en ny vikarie samma dag och sen skulle vi äta middag så vi bestämde oss för att ta det lungt i stället.

Fredag vaknade jag med feber så det tog tid innan vi kom i väg men när vi kom fram for vi en snabb sväng på stan och sedan hem och åt flygande jacob som farfar hade gjort. Efter maten for vi och lyssnade på Agnes men vi stod bara utanför och det var roligt. Sen blev det efterrätt.

Lördag blev det stan och jag fick äntligen äta sockervadd gott från början men sen blev det inte lika gott när man hade ätit en tredjedel:) Emma åt också av den för ingen utav oss orkar en hel. Inget karusell åk blev det den här gången :) När vi kom hem åt vi middag pizza ganska got och sedan efterrätt. Sen var det bara att vänta till elva då vi for in till stan och köpte biljetter för att se takida:) vi han även se Veronica Maggio. Takida var superbra men vädret var inte lika bra +5 grader vi frös.

Söndag gick vi på bonsta marknaden och jag fick en värme chok när jag klev ur bilen. Jag hade inte tagit med mig kläder för sol så jag blev väldigt varm och stod mest i skuggan. Pappa var i en annan värld hela eftermiddagen för han gick och lyssnade på en cykeltävling som min kusin var med i. Efter gick vi allihopa och fikade på kyrkholmen nästan alla tog våfflor men jag smakade av mamma supergoda.


När vi sedan kom hem var det cafe tre dagar och det var full fart några dagar. Vädret var inte bra alla dagar men vi var i cafet.

Torsdag kom pappas kompis som klipper oss. Pappa  och Emma klipte sig. Då berättade hon att stiftelsen skulle spela i skuleberget och vi fick då ändra våra planer och åka på fredag:)

Fredag packade jag hela dagen. Mamma for och klippte sig för hon hade bokat tid sen länge Emma for även på stan vid lunch med några kompisar. Men det gick bra vi packade på så fort vi kunde men det är en del som ska med när man ska vara borta ett tag. Klockan han bli mycke innan vi tog oss i väg så vi han bara lyssna från bilen de sista tre låtarna. Lite ledsen blev jag när man har packat och plockat hela dagen. Sen sov vi i hörnösand.

Lördag for vi vidare till uppsala på vägen stanade vi och åt på en trevlig campingplats men det tog ett tag innan vi hittade dit för vi hade set en väg på en karta men vi var inte riktigt överens. Men vi hade det väldigt roligt:) Pappa fick även visa en cykeltävlings bana som han körde. När vi kom till hoellet var klockan ganska mycket så viåt och tog en promenad.

Fortsättning kommer:) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards