Alla inlägg den 22 september 2012

Av Erika Morén - 22 september 2012 23:56

Efter skolan tog jag det lungt och gick en kortis med hundarna. När pappa kom hem vid fem bytte vi på såren och sedan lagade vi middag.
Efter maten gjorde jag tavlor av kort som Emma hade tagit i somras när vi var i Skellefteå. Hon hade tagit kort på blommor och en fjäril väldigt fina bilder. Jag såg även bonde söker fru och städade efterråt satt jag vid datorn.

När jag kom hem i torsdags blev det en promenad med hundarna i det blåsiga vädret och sen satt jag vid datorn.
På kvällen såg jag kockarnas kamp och hela Sverige bakar.

Fredag for jag bara på matten sen for jag in och kollade blodstatus och åt lunch med mamma på kristallen. Vi åt vegitarisk lasagn väldigt stark och kyckling med potatisgratäng. Till kaffet tog mamma och pappa glasswinerbröd och jag fick en damsugare mums. Efter lunchen tog jag blodprovet och lämnade en kaka och presenter till dem också så de blev väldigt glada.
När det var klart for vi och hämtade Emma på skolan sen for vi hem och tog ut hundarna en kortis innan vi for till stan. Vi gick på stan till halv sju väldigt kul. Innan vi for hem handlade vi och när vi sen kom hem var pappa nästan klar med middagen tacos.
På kvällen tog vi det lungt och såg på tv.

Idag har jag städat och plockat på nedervåningen. Pappa har även gjort en älgatek som vi åt till middag. Den blev väldigt god. Mormor och morfar var här på middag och vi gjorde en riktig höst meny. Förrätt varma mackor med kantareller, huvudrätt älgstek med sås och potatis, efterrätt äppelsmulpaj med vaniljvisp.
När det for sen vid halv elva såg vi på avatar.

Ovido - Quiz & Flashcards