Direktlänk till inlägg 19 augusti 2014

Del 2

Av Erika Morén - 19 augusti 2014 22:34

Nu var det väldigt länge sedan jag skrev.

Söndagen fortsatte vi åka mot stockholm men på vägen dit hälsade vi på några som vi känner plus att vi for och tittade på Skokloster jag och pappa var inte så sugna på att åka och titta på ett slott men det var roligt men varmt:)

När vi kom till stockholm hade vi svårt att välja hotell men tillslut valde vi ett. Klockan var nästan nio och resturangen som vi tänkte äta på stängde nio så det blev lite brotom men vi han och maten var väldigt god. När vi skulle sova testade jag sova högst upp i en våningssäng och då bestämde jag mig för att inte prova det igen det var inte roligt.


Stockholms resan blev väldigt lyckad. Efter första natten i stocholm bytte vi hottel och där stannade vi mån-fre. I stocholm träffade vi pappas bror + familj två gånger. Först gick vi ut på resturang och åt och andra gången var vi hemma hos dom. Vi gick på sickla köpcenter två dagar köpte inte mycke men de andra hittade lite kläder. Man orkade inte heller gå till alla gallerior för det var så varmt ute.

Vi for även till kakslottet där programet hela sverige bakar spelas in. Flera olika sorter blev det och allt var gott. Efter att vi fikat gick vi runt och tittade väldigt fin utsikt över vattnet var det. Den kvällen for vi till min moster och åt sen hjälpte vi henne att packa inför flytten.

I slutet av veckan for vi till nyköping där vi hittade ett väldigt bra hotell så vi bestämde oss på engång för att stanna två nätter.

Lördagen for vi till kolmården och gick där. Vi var där för ca fem år sen så jag hade glömt att det var väldigt branta backar där. Men vi han se rovfågelschowen och jag fick även titta på fågeln på väldigt nära hål för de kom upp med fågeln. Sen blev det delfinschow som var superbra och sist lurade mamma in mig i en linbana:) det var väldigt häftigt men jag hade nog inte åkt om jag hade fått tid att fundera men det var väldigt roligt.

Söndag var vi på väg hem. Tanken var att vi skulle stanna och sova någon stans men det gjorde vi inte. Vi gick på IKEA i uppsala och tog ett stop i Sundsvall. Sen från sundsvall hamnade vi i världens åskoväder de smal och blixtrade i ca 1½ tim ösregnade gjorde det också så man såg knapt vägen men det gick bra lite obehagligt var det att köra över högakusten bron. Två kom vi hem och halv fyra gick vi i säng men det var skönt att vara hemma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Skapa flashcards