Direktlänk till inlägg 18 juli 2013

Farfar

Av Erika Morén - 18 juli 2013 23:55

Hinner nästan aldrig sitta vid datorn nu alla fall inte de senaste veckorna. Det som har hänt här är att jag slutade blöda på tisdagen för några veckor sen för vi for in på fredagen i gen den veckan och tog prov som var bra. Vi var även in nu i måndags och tog prov och det var bra också så nu har jag börjat sänka medicinen. Det känns skönt.

Cafet hade vi öppet tis-tors den veckan sen har jag haft öppet förra veckan och nu den här veckan själv eftersom Emma är borta i fjällen. Tiderna har jag ändrat nu när jag varit själv så det är öppet mellan 12.30-15.30 i veckan är det tors-fre och nästa vecka ons-fre. Förra torsdagen var det full fart på cafet och det var väldigt kul men vi var trötta på kvällen. Jag fick även besök av en kompis en stund på kvällen.


Förra helgen var vi i stugan och plockade blåbär som vi sedan gjorde en paj av. Badade gjorde Emma, mamma och Britta några gånger.  Mellan lördag och söndag la vi ut nät och fick sju aborrar. Det blev söndagens lunch jag åt inget för jag gillar inte aborre.


Farfar har varit här förra måndagen. Två år sen han var här sist. Vi hade då extra öppet och det kom lite folk. Han var även en stund på stan med pappa och Emma pluss att han kollade in gården också. Innan han for åt han middag. Jag hade lite otur och hade infekterade sår den dagen.


Tisdagen samma vecka fick jag besök av en gamal asisstent. Samtidigt bakade vi dubbel sats bullar 4 sorter choklad, vanilj, kanel och blåbär. Kändes som vi hade bullar i hela köket. Emma packade för sin resa hela dagen så det blev sent den kvällen innan allt var packat och fixat för resan.


Ska skriva mer om jag hinner i morgon:)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards