Alla inlägg den 20 juli 2013

Av Erika Morén - 20 juli 2013 00:18

Onsdag förra veckan for Emma till klippen och jag hade öppet cafet. Tyvärr var det inte så bra väder men torsdagen var fin och då kom det folk hela dagen.
Fredag for vi till stugan på kvällen. På dagen städade och packade jag. Rabarbersaft och hjortronsylt kokade vi. Middag åt vi i stugan vid åtta. Pappa fick sin cykeltur dit och jag lyssnade på Takida med mamma i bilen.

Lördag tog vi det bara lungt i storstugan allihopa tränade gjorde mamma,pappa och Brita.

Söndag efter lunch for vi hem. När vi kom hem for mamma och handlade och middagen blev macdonalds. Sen upptäckte vi att vi glömt min medicin i stugan så pappa fick åka tillbaka och hämta den. Undertiden städade jag och mamma jag såg även Grattis viktoria på tv.

Måndag for jag in och tog prov som såg bra ut. På morgonen hade jag feber och frös väldigt mycket. Men efter att vi ätit lunch på sjukhuset och gått förbi apoteket mådde jag bättre. Så då for jag på stan med mamma. Jag hittade några tröjor, smink och sen letade jag en kalender men hittade ingen.

Tisdag bakade vi några sorter och sen hade vi stort sår bytte som tog lång tid.

Onsdag hade jag feber och en väldigt infekterad arm. Men efter en hel dag med alsolsprit blev det bättre. Bakade några sorter och rensade film lådorna. Jag sorterade barnfilmer, acion, komedi, äventyr och drama så de hamnade var för sig. På kvällen kom morfar och Brita på middag men vi köpte kinamat väldigt gott.

Torsdag hade jag öppet och det kom lite folk hela dan trode på morgonen att det inte skulle komma någon alls. Efter att vi stängt rensade jag och efter middagen blev mamma dunderförkyld så vi fick lov att sryka rensningen och såg på tv i stället.

Idag hade jag öppet trodde även idag att det inte skulle komma någon men de kom ganska mycket folk så det var full fart hela dagen. Första gången vi fick göra tre våffelsmetar. Mamma var tyvärr säng liggande hela dagen men blev bättre på kvällen så vi for alla till och med Buffy och hämtade Emma på busstationen. Till middag blev det hämtmat väldigt gott. Sen har vi tagit det lungt, pratat och sett på tv.


Buster var även till vetrinären dagen innan Emma åkte och blev sövd för att ta bort tandsten, klippa klorna och skölja ur tårkanalen eftersom han har haft rinnande ögon så nu mår han bättre och har inte lika ont. De tyckte han var väldigt fin och trodde inte att han var åtta år.

Buffy mår ganska bra vi hittade en fästing i går på henne alla skrek nästan och ingen var så sugen på att ta bort den men det blev pappa som tog den. Buffy hade väldigt ont i örat så fort vi rörde det men nu är det bättre och inte lika svullet så vi hoppas hon inte ska bli sjuk av den.


Innan Emma for var vi på bio och såg den nya filmen med Jonny Deep ganska bra var den. Emma gillade den.

Nästa vecka har jag öppet ons-fre kl 12.30-15.30 och gå gärna in på våran blogg www.cafeersmark.blogplatsen.se

Håller på att titta i genom gamla bilder och hittade en bild på Buffy:)  

Ovido - Quiz & Flashcards