Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Kataloger 2014

Av Erika Morén - 23 februari 2014 23:32

I måndags började min praktikvecka men de ställena som jag skulle vara på kunde inte ta emot mig nu. Så jag var hemma. Rensade några lådor till i köket och skrev klart ett skolarbete. Mamma kom vid två och Emma vid tre. När Emma kom så såg vi Törnrosa det var väldigt länge sen jag såg den.

Efter middagen blev det lite rester av tårtan och samtidigt såg vi familjen annorlunda.


Tisdag fick jag följa med pappa till jobbet inte så superkul men lite. Till lunch blev det sallad från ica supergott och efterråt fick jag se vad han gjorde på datorn.

Vi han även gå en kortis på åhlens. Sen for vi till nisses för att fråga om jag kunde få komma dit en dag men sen såg vi att jag skulle bara vara i vägen om jag stod i bageriet.

När vi kom hem plockade vi och lagade mat sen blev det sårbyte och dator.


Onsdag var jag hemma plockade och tog det lungt. Sat vid datorn och förbredde middagen.


Torsdag for vi och tittade på vår nya bil som vi ska anpassa så jag kan sitta kvar i permon. Efter for vi till mamma och åt de bytte även bil. Sen åkte mamma och jag och veckohandlade på coop.

Hemma sen lagade vi mat och bytte på såren.


Fredag tog jag det lungt. Pappa kom vid lunch och hade på vägen hem fått problem med bilen. Han hade även köpt med sig lunch sallad från ica och hämtat glass kataloger från GB.

Efter lunch plockade vi en stund samtidigt såg vi på hockey och jag tittade i katalogerna.

Lite senare kom Emma, mamma och hundarna hem. Emma åkte till stan med barnkören efter skolan och gick sen till mamma.Vi åt middag och satt vid datorn senare på kvällen.


Lördag os hela morgonen och sen for Emma i väg vid tolv. Pappa for och åkte skidor och jag bakade efter lunch 2 kaksorter. Mamma for ut och joggade vid tre.

Till middag blev det mat från vezo och samtidigt som pappa hämtade det hämtade han Emma. Vi bytte undertiden å såren.

Samtidigt som vi åt såg vi melodifestivalen och sen bröderna Karlsson väldigt rolig.


Idag tog vi det lungt åt lunch till hockeyn och sedan blev det stor plock. Emma for vid tre och vid fem for mamma och såg den sista föreställningen. Undertiden såg vi os avslutningen och började byta på såren. Sen började vi laga mat och efter middagen såg vi en film samtidigt som Emma gjorde klart kakorna, pappa klippte buster och mamma diskade undan. Sen har vi sutit vid datorn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards