Direktlänk till inlägg 3 februari 2014

Invigning 2014

Av Erika Morén - 3 februari 2014 21:39

Torsdag förra veckan var jag i skolan och det gick bra. Mamma kom och hämtade mig efter att ha handlat mat till oss och till fredagsfikat på hennes jobb som hon hade. När jag kom hem plockade jag och förbrede midagen. Morfar kom förbi och då fick vi veta att han hade ramlat tur att han inte gjorde ila sig. Ett blå öga fick han.

Innan maten bytte vi på såren och sen åt vi makaronepudding. Efter maten bakade mamma vi hjälpte till lite  . Undertiden sat jag vid datorn och Emma gjorde läxa. När kakan var klar fick vi smaka kanterna supergott.

När pappa gick ut med hundarna på kvällen tog han in posten och då hade mina och Emmas saker kommit. Det han inte viste var att det var flera små packet  så han undrade först vad det var.


Fredag var jag hemma och tog det lungt pappa åkte skidor på morgonen när jag vilade. Efter lunch fick min asisstent åka hem för hon mådde inge bra så då städade jag och pappa fyra skåp i köket  . Sen lagade vi middag för Emma skulle iväg. Middag blev älgfärshamburgare och pomfrite. Efter maten bytte vi på såren och när Emma kom blev det efterrätt glass. Vi såg även ett avsnitt av Bones. Man kunde se på kvällen när det övade med ljusen i stan inför invigningen.


Lördag tog vi det lungt mamma och pappa åkte skidor och jag packade inför kvällen allt som skulle med. Vi for till Brita vid fem och såg invigningen från henes lägenhet. Man såg väldigt bra så jag såg inget på tv utan jag stod bara vid fönstret.

Buffy tyckte inte det var kul när de sköt raketer då blev hon väldigt stressad så vi låste in henne i buren med lugnande då blev hon lugn. Efter invigningen åt vi middag och såg lite utav melodifestivalen. Vid tio for mormor och morfar men vi stannade en tim till.

Hemma sen såg vi på tv, plockade och Emma och pappa spelade monopol.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards