Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

Vårstädning

Av Erika Morén - 27 maj 2013 00:17

Onsdag var mamma hemma till lunch sen efter lunch for hon och jag hade då dubbelt med assistenter och det gick bra. Vi började med att sita ute en stund och prata men det var väldigt varmt så jag sat i skuggan. Hundarna var också ute men Buffy vill inte vara i skuggan utan hon låg mitt i solen.
Vid två gick vi in och plockade lite plus förberedde maten.
Emma kom hem vid tre och då fick hon berätta allt hon hade fått göra på nybro konditoriet. Lite avundsjuk var jag på henne.
På kvällen testade jag min nya ramp ut på altanen och den funkade väldigt bra. Nu kan jag vara ute på altanen och även ligga ner på min madrass:) Så jag låg och lyssnade på Takida och sedan planerade vi sommaren tillsammans.
Sen plockade vi och gick upp och såg tv.



Torsdag efter lunch for jag med pappa och fikade hos Emma på Nybrokonditoriet. På morgonen hade jag legat och läst lite skoluppgifter. När vi fikat klart for vi förbi rusta och köpte cola och juice till cafét.
När vi kom hem bytte vi på såren och sedan åt vi middag var för sig. Först åt Emma och pappa hamburgare vid sju sen åt jag köttgryta vid åtta och mamma kom hem vid halv nio efter att ha handlat och då åt hon kroppkakor. Plocka gjorde vi på kvällen och gick upp.



Fredag for pappa till Storuman/Lycksele och jag tog det lungt som vanligt. Innan han for pratade han med min läkare och då fick vi veta hur jag ska fortsätta ta min medicin. Jag tror det kommer bli bra men jag är väldigt nervös nu när vi ska börja trappa ner det har inte gått så bra de senaste gångerna så det är inte så lätt att vara lugn.
Mamma kom hem vid lunch och idag var en jobbig dag att sitta så jag gjorde inte så mycket. Vi gick ut på altanen och fikade när Emma kom hem och sen kom pappa vid fem. Mamma for vid halv sju på en examensfest så vi hade en myskväll hemma och såg let's Dance.



Lördag efter frukost gjorde vi bakgrunder till fotoalbumen. Det blev ca tjugo stycken väldigt fina. Sen åt vi och efter hick vi ut till cafét och städa ur. Damtorka gjorde jag och Emma bar in all porslin som vi sedan diskar av. Vid halv fem gick vi in och var helt klara med städningen. Så nu är det bara disken och allt de andra kvar:)
Brita kom förbi på kvällen och sen åt vi och tog det lungt. Såg en film gjorde vi.



Idag har jag inte mått så bra morgonen var jobbig och jag hade lite feber. Men vi märkte ganska snabbt att såren var aktiva och att jag hade lite vätskebrist. Så efter att ha bytt på några sår och fått i sig massa vatten blev det bättre. Vi firade även morddag. På morgonen gav vi mamma presenter tidning och skal och penna till mobilen hon blev väldigt glad. Sen kom mormor, morfar och Brita vid ett på fika.
Efter de hade varit här gick vi ut och kollade vad vi hade i frysen plus plockade inne. Emma började klipa Buster han blev väldigt fin. Bytte på såren, raka Buster och laga mat gjorde vi sen och efteR maten har vi bara plockat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards