Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Vår städning

Av Erika Morén - 21 maj 2013 23:27

Torsdag tog jag det lungt på morgonen och pappa for på jobbet men kom hem vid lunch.
Kvart över ett hade vi ett möte på skolan och jag träffade några lärare det var väldigt kul att få träffa alla och skönt att få lite koll på skolarbetet eftersom jag bara har mailkontakt med alla lärare. Lite jobbigt är det också att fara dit för jag tänker oftast tillbaka på att förra året var jag här varje dag nästan och sen på alla roliga saker som händer på skolan varje dag
Sen for vi till ÖB och det var superkul men jag tror inte pappa tyckte det var lika kul:) det var väldigt länge sedan jag var där så jag hade glömt hur mycket saker de hade. Jag köpte mest saker till fiket tex brickor, bakfotmar och till mig en tavla med hundar, tatueringar, kex, godis och en tunnel till Buffy för agillitytränning. Så det blev en lång stund där men jag var väldigt glad sen på kvällen. När vi kom hem bytte vi på såren och åt. Vid sju kom en kompis till oss och hjälpte oss med datorerna och Undertiden såg vi på melodifestivalen och plockade.



Fredag var det behandling så vid halv tolv for vi och mötte mamma på resturangen. Vi åt en varm macka ganska god och sedan köpte vi godis på kiosken innan vi gick upp. Nålsättningen gick så där fick sticka om en gång men det gick bra Fick inga biverkningar efterråt väldigt skönt och vi fick träffa läkaren också och prata. Mamma kom med fika mitt i men jag var ganska upptagen md att se Bones 6. Efter behandlingen for mamma på stan där Emma var och jag for hem med pappa. Hemma diskade vi undan pratade och bytte på såren. Let's Dance såg vi till maten och sedan plockade vi och gick upp och såg berättelsen om Pi ganska bra men sorlig.



Lördag efter lunch var det jobbigt att sitta och jag blev väldigt less på allt. Trött på att det inte går att sita själv och orka göra det jag gjorde förut. Men efter lite uppmuntran gick vi till cafét och plockade där. Sorterade eller försökte sortera bort saker gick ganska bra. Varmt var det också men skönt att inte behöva ha massa kläder på sig nr man går ut. Emma fick gå och spruta vatten på mig hela eftermiddagen för att jag var så varm:). Klockan 18.00 kom mormor och morfar på middag och samtidigt såg vi på en film som gick på tv den blå lagunen. Middag blev grillat men jag hade det väldigt jobbigt att sita hela kvällen och var ledsen. När de for diskade vi undan och gick ut med hundarna när vi kom in såg vi på melodifestivalen.


Söndag var en varm dag också jobbigt men skönt. Efter lunch gick vi ut och städade i cafét och Undertiden for pappa och cyklade. När han kom tillbaka tog mamma en promenad och vi bytte på sårEn och lagade mat.




Måndag kom mamma hem vid lunch och sedan for vi och hälsade på där Emma praoar. Vi for sedan alla till rusta där jag köpte massa saker till cafét tex mikro, godis m.m Mat till Buster köpte vi också.
När vi kom hem åt vi och sedan såg vi våran måndagsserie.



I dag har jag varit ute en timma tillsammans med hundarna vi gjord ingenting. När jag gick in sen plockade jag efter fönsterputsarna som var här i morse och gjorde sedan salad och fruktsallad. Tre kom pappa och en halvtimma senare fors vi på byggmax. Jag fick då för första gången åka i Volvon som vi haft snart två år. Det var bara att lyfta över det vi har i den andra bilen så jag hade det väldigt bra. Buffy fick följa med också och hon var ganska lugn men tycktes det var ganska varmt. När vi kom hem kom pappas kompis och klippte honom sen lagade vi mat och eftEr maten kom Brita våran moster helt oväntat väldigt kul. Resten usb kvällen har vi plockat och sett på tv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards