Direktlänk till inlägg 7 juli 2012

Skellefteå JA

Av Erika Morén - 7 juli 2012 22:03

Det var länge sen jag skrev men det har varit mycket nu. Föra fredagen for vi till farfar i Skellefteå. Hela dagen packade vi och tog det lungt för pappa jobbade på morgonen.

När vi kom till farfar hade han gjort en supergod kyckling och ris. När vi först såg det såg den bränd ut men den var supergod.

Efterråt byte mamma på mina sår och när det var klart åt vi efterrätt och vilade. Klockan elva for vi och lyssnade på TAKIDA som spelade. Men vi stod bara utanför och lyssnade.Emma och mamma hittade nämligen ett ställe bredvid scenen där flera andra också stod. Det var väldigt bra och kul men hög volym s det kändes som man fick en ny puls efterråt. Några gånger lyfte pappa upp mig så jag också såg när de spelade.


Lördag sov vi ut för det blev väldigt sent. Sen efter lunch vit ett for vi till stan eftersom jag och Emma ville kolla på tivolit för det var Skellefteåfestivalen den här helgen. Men först gick vi på stan tills klockan var halv fem. Det blev sen ett snabbt besök på tivolit och sen for vi och handlade mat.

Klockan blev halv åtta innan vi åt middag och till middag blev det farfars lasagn väldigt god. Varje kväll gjorde han en salad till med massor av kryddor i. Han planterar många saker och använder mycket örter i sin mat och det blir väldigt gott. Efter maten åt vi efterrät glass, kladdkaka, godis och jordgubbar supergott och vi blev väldigt mätta. Buffy tyckte det var kul att få följa med. Hon satt och tittade ut genom ett fönster nästan hela tiden hon var inne.


På söndagen var det bondstan så klockan ett var det kanninhoppning. Men vi kom dit vid halv två. Bondstan är i två dagar och då säljer folk saker de har gjort plus att man kan köpa mat och klappa djur. Det är kul att fara dit och kul när vi kan ta med Buffy som fick sitta på mitt fotstöd när vi körde omkring där.

När vi hade varit där en timma gick vi till kyrkholmens cafe och fikade. Jag och mamma gick sen hem med Buffy medans pappa och Emma tog bilen.

Till middag blev det farfars lax med gräslöks täcke och kokt potatis till. Till efterrätt blev det glass, godis och kladdkaka. Vi såg även på tv och tog det lungt.


Måndag packade vi ihop och for hem men innan åt vi lunch och pappa hjälpte farfar med några saker men jag vilade bara.
När vi kom hem fick jag ont i ryggen så jag vilade en stund och efterråt åt vi middag sen for jag, Emma och mamma och handlade på coop. Det var kul men vi var nog sist där ifrån. Senare på kvällen tog vi det lungt.


Tisdag for jag till sjukhuset och när vi var klara där åt vi lunch och sen for vi på HM och khappal. Jag hade ingenting som jag sökte men sen hittade jag flera teshirtar som jag köpte. Senare på dagen bakade vi och såg på tv men Emma och jag satt och tittade på två rådjur som gick på fotbolsplanen i stället.


Onsdag bakade jag på dagen medans mamma och Emma cyklade och handlade. Vid fem kom mormor och morfar på middag och då grillade vi kött, kyckling och korv. Till hade Emma gjort klyftpotatis med morötter och jag och mamma gjorde två såser. Efterrätten blev jordgubbar, glass och vit kladdkaka. Det var även det sista avsnitet av game of trhone.

När de for så började vi baka till fiket igen.


Torsdag blev inte som jag hade tänkt mig. Jag har haft problem med blödningar det är därför jag varit inlagd flera gånger och nu märkte vi att det börjat. Så hela dan var jag i en annan värld. Men vi fick besök av mina lärare från utbildningen och en som skriver på umea.ung om sommarcafer. Resten av dan var det full fart och det var väldigt kul. Men stakars pappa han inte göra det han ville men han hade det trevligt. På kvällen bakade vi och jag skrev ett brev till Emma och en lista om cafet.


Fredag klockan ti for jag med mamma till sjukhuset och tog blodprov. Så Emma och pappa öppnade cafet. När vi var klara åt vi lunch innan vi kom hem. Jag åt vegitarisk lasagn mums.

När vi kom hem var de klara med allt så jag gick bara upp och satte mig där.

Vid halv fyra ringde de och ville att vi skulle komma in. Så det var bara att gå ner och packa. Jag tycker det här är väldigt jobbigt och blir rädd och orolig varje gång så det tar lång tid inna jag kan slapna av. Så vi for in tog prov och blev inlagda. Till middagen kom pappa och Emma och senare på kvällen fick jag blod men det hade vi räknat med. Men det är obehagligt att få det tycker jag.


Idag var jag trött för jag kunde inte sova så bra. De tog prover och vi åt frukost sen försökte jag vila men det är svårt när det springer folk in och ut och frågar om allt. Sen fick vi veta att vi fick åka hem för proverna såg bra ut och medicinen kan jag ta hemma.

Pappa kom vid lunch och då hade han hjälpt Emma öppna cafet och hon hade fått besök av våran moster, mormor och morfar som hjälpte henne.

Vi åt iallafal lunch och tog bort kanylen, pratade med läkaren. Deras plan var bara att jag skulle få blod och sen att det sluta och sen åka hem helt ok men det är kul och jobigt att komma hem för jag känner mig trygg på sjukhuset men det blir bättre efter någon dag.

När vi kom hem var de kvar så jag han vara med och stänga. Sen vilade jag plus att såren började bråka. Så ikväll har vi tagi det lungt och jag har sett på tv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards