Alla inlägg under augusti 2011

Av Erika Morén - 5 augusti 2011 22:12

Idag har jag rensat och städat mitt rum uppe. Vi ska nämligen göra om i ett rum på nedervåningen där vi har våra pysselsaker och lite annat. Tanken är nu att allt sånt ska upp på mitt rum som nu är överfullt. Men om man rensar bort lite och sorterar så funkar det nog. Igår hade vi öppet café och det kom ca 20 personer tror jag så det var superkul. Nu har jag även tänkt ha öppet några dagar i september men jag har inte bestämt villka än. Sen funderar jag på att fortsätta med att man kan beställa men inget är bestämt. På kvällen hade vi gäster och åt god mat. Nu har jag precis räknat klart alla inköp och vi ska nog gå upp nu och se på någon film eller serie. Legend of the Seker såg vi klart i förr går den är väldigt bra så nu ska vi nog se Angel eller Ghost Whisper.

Av Erika Morén - 2 augusti 2011 23:38

Idag har jag varit supernervös för imorgon kommer VF och ska interjuva mig. Så ikväll har vi bakat och fixat jag har även städat lite. Det vi har bakat ikväll är hallongrottor, chokladmuffins, schackrutor, kokostoppar, möra formar och vit chokladkladdtårta. Emma har även hjälpt mig att fota kakorna så jag kan sätta upp bilder.

Här kommer lite bilder         

Av Erika Morén - 1 augusti 2011 20:43

Det är kul att koka saft. Jag trodde förut att det var svårt att koka saft men nu tycker jag att det är lät. De som tar tid är när man ska låta det stå.

Allafall har vi kokat saft och plockat svarta och röda vinbär. Jag har även städat lite på mitt rum som är överfullt med saker. Nu har jag även bestämt mig för att rensa och sortera annars får det inte plats.  

Ikväll ska jag ta det lungt och titta efter fler recept.  Här kommer en bild från cafét.  

Ovido - Quiz & Flashcards