Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Erika Morén - 21 januari 2013 23:46

Hela lördagen var det jobbigt att sitta och det kändes jobbigt i kroppen. Men efter lunch skulle jag baka semlor och några andra kakor och precis när vi ätit klart kom Brita så vi fikade och pratade i stället.

Vid tre for mamma och pappa till mio och intersport. De söker en ny soffa till tv rummet uppe. Nu har vi en mörkblå soffa som inte riktigt funkar eftersom det är kanter på båda sidorna och då blir det svårt att hjälpa mig. Efterråt for de och köpte en ny vinterjacka till mamma väldigt snygg.

Jag och Emma var hemma. Jag bakade två vita kakor och letade recept som var borta. Ovanligt mig jag brukar offtast ha koll. Emma städade uppe på sitt rum. Började med saladen han jag också innan de kom hem.

Då bytte vi på såren medans pappa lagade mat fläskfilé med cantadoue, potatisgratäng och chaminjonsås väldigt gott. Till efterrätt gjorde Emma chokladsås.


Söndag for pappa till sjukhuset men det var inge farligt undertiden han var borta bakade vi äppelpaj, toscarutor och en kokoskaka. Samtidigt såg vi på tv och plockade.Till middag blev det rester och sedan städade vi. Sittningen var jobbig hela dagen.

Ovido - Quiz & Flashcards