Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

IKEA

Av Erika Morén - 20 maj 2012 21:24

Onsdag till torsdag var vi i Sundsvall. Först på onsdagmorgon hade jag nationella läs och lyssna i engelska. De var väldigt svåra och jag hade lite ont i huvudet efterråt och det är inte ofta jag har det.
Men pappa kom och hämtade mig när jag var klar och sen for vi hem och packade.

Vid fyra for vi sen sov vi en natt på högakusten och åt supergod mat.


Vi kom iväg vid halv elva så vi var frame på birsta city vi tolv. Efter att ha gått ca hundra meter hittade jag och Emma en godisaffär som vi gick in på. Vi träffade också några kompisar till oss som vi fikade med det var väldigt kul. Efteråt gick vi på massa affärer och jag fick äntligen gå på panduro. Man blir nästan snurrig av att gå där för de finns så mycket pyssel.

Klockan halv fyra gick vi till IKEA och åt mat sen gick vi där tills de stängde. Jag tyckte det var väldigt kul att gå där för vi har planerat det så länge och nästan strykigt det eftersom jag har varit på sjukhuset så många gånger.

När vi var ute ur butiken var det bara att försöka få in det i bilen det var lite svårt men det gick. På vägen hem sov vi mest och lyssnade på hockey.


Fredag tog vi det lungt och pysslade och städade sen på lördag for Emma och mamma till stugan och vårstädade bland alla spindlar och spindelnät. Medans jag och pappa var hemma. Pappa fixade fönsterna och jag gjorde klart en kalender till morfar som skulle ha varit klar för en månadsen och sen bakade jag en kladdkaka och en blåbärskaka som mormor har gjort så det blev premiär för oss och den blev väldigt god.

Vid halv sex for jag och pappa till stugan och åt middag med de andra. Vi firade även min mosters man som fyller år och det var väldigt trevligt. Men jag var glad att jag inte städade för jag gillar inte spindlar och kryp.


Idag har jag haft ont i magen så vi har tagit det lungt. Vi såg en väldigt sorlig film newer let me go. Sen bakade vi macroner och de blev väldigt bra. Jag har gruvat mig lite för att göra dem men det gick väldigt bra men vi är inte helt klara det som saknas är det som ska vara mellan. Nu ska vi bara plocka och städa.

En bild som Emma har tagit även den på fjärilen har hon tagit.  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards