Direktlänk till inlägg 26 juni 2013

Öppet

Av Erika Morén - 26 juni 2013 00:17

Nu har det varit mycket de senaste veckorna.
Den 12 var det min skolavslutning så på morgonen for jag till skolan och Emma, mamma och Buffy följde med. Tanken var att Emma skulle vänta ute med Buffy men när vi gick ut för att se utsläppet så blåste det och regnade väldigt mycket så det blev en snabb titt.
Vid tre for vi till min tremening som tog studenten och hade studentfest det var väldigt kul att få träffa alla där.


Torsdag efter lunch vid halv ett for vi med pappa till Lycksele där kag och Emma gick på dollarstore Undertiden pappa jobbade. Innan vi for hem sen fikade vi på lilla konditoriet. Väldigt god mat har de. På vägen hem blev det mycket godisätande och musik för att hålla sig vaken. Mamma var bortbjuden på middag den kvällen så hon kom en timma efter oss.



Fredag tog jag det lungt städade och plockade i ordning. Pappa var bortbjuden på middag så vi ordnade en god middag hemma och myste.


Lördag morgon vid nio for jag, Emma, mamma och en assistent med Buffy på vännäsutställninge. Hon var inte lika rädd som hon brukar vara och det blev jag väldigt glad för. Men vi kom trea av tre styckna. Jag tycker det gick väldigt bra bättre än förut för hon såg inte lika stressad och rädd ut.
Vädret var ganska bra det regnade när vi for hemifrån men sen blev det fint.
På eftermiddagen prov åkte jag en ny bil som är anpassad så jag kan sitta kvar i permon. Vi åkte till Coop och Hm hela familjen. Då hittade vi några filmer som vi köpte.



Söndag efter lunch for jag, Emma och mamma och stor handla på ica maxi. Det var mycket mat till fiket. Vi var ganska trötta på kvällen.


Måndag bakade vi hela dagen till både fiket och till midsommar. På kvällen delade Emma och mamma ut reklamblad i byn. Sen när vi var på väg i säng typ halv två då såg Emma en lös häst. Då blev mamma i och Emma tvungen att åka dit för att få nummret till ägaren.


Tisdag och onsdag var lika dana vi bakade och städade och sedan på kvällen delade vi ut reklam blad. Beställde från GB gjorde vi på onsdagen och det var skönt att få det bortgjort.


Hela torsdag packade jag och Emma bakade för på kvällen for vi till våran stuga. Men innan vi for åt vi och handlade mat innan de stängde så vi var frame vid elva. Pappa fick även sin nattcyklingtur dit ut och när vi kom fram packade vi upp och byggde ett myggnät. Fika gjorde vi också så det blev sent den kvällen.

På morgonen sov vi ett tag och efter frukost for pappa hem och hämtade det vi hade glömt. När vi kom såg det ut som vi skulle flytta ut dit för det var så mycket. Emma gjorde tårtorna och jag vilade. Vid två åt vi lunch allihopa mackor, kaffe, kakor och tårta. Efter gick alla ner timm stranden och några badade Brita, mamma, Emma och Buffy. Det var första gången för Buffy och hon gillade det inte så mycket. När de badat klart bytte vi på såren och vilade. Till middag blev det misommarnuffe och till efterrätt jordgubbar och glass. På kvällen skrev jag och sedan såg vi Bones i våran stuga.



Lördag hade jag assistent så vi bakade i våran stuga medans de andra åt lunch. Mamma och Brita tog en promenad på morgonen också. På kvällen badade Emma och Brita även fast det var kallt och jag brytte på såren. Sen åt vi middag och såg på tv i våran stuga.


Söndag packade vi ihop åt lunch och for allihopa men det tog tid innan vi for. Hemma delade vi it reklamblad och packade upp.


Hela måndag var stressig eftersom vi öppnade på tisdag. Så mamma handlade, hämtade glass och hylla. Vi var ute och ställde i ordning allt som det skulle stå och vid fyra kom mamma med glassen som vi hede in i frysen och det rymdes:)
Sen blev det snabb bytte på såren och halv sju kom en tjej som kanske ska bli vikarie. Middag åt vi sen och sedan blev det storbak och en sen kväll.


Idag klev jag upp vid åtta och sen var det full fart. Emma klev upp tio och bakade. Jag plockade ihop allt som skulle med upp. Mamma for till GB för vi hade inga skyltar. Sen när hon kom tillbaka åt jag och sedan gick vi upp och sen var det full fart. Vi fick besök av både fritids och dagis väldigt kul.
I kväll har vi alla varit trötta pappa har även varit i Lycksele så vi tog det bara lungt och förberedde.
Emma och jag har även startat en blogg www.cafeersmark.bloggplatsen.se som Emma uppdaterar ofta där står allt om fiket öppettider mm. I veckan har vi öppet tis-tor 12-16 och samma dagar och tider nästa vecka:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards