Alla inlägg den 3 juni 2013

Av Erika Morén - 3 juni 2013 23:12

Jag trodde att lördagen skulle bli jobbig eftersom jag satt så länge på fredagen. Men jag orkade sittta ganska mycket själv med hjälp av ett band i pannan. Emma och mamma for till stugan och städade där. Hundarna fick också följa med dit. När de sen kom tillbaka på kvällen tyckte de att det var bra att inte jag följde med eftersom det var supermycket mygg där. När jag hörde det blev jag glad över att jag valde att stanna hemma.

Hemma bakade jag tre stora kakor som jag fått i beställning. Men det var väldigt varmt ute så det blev väldigt varmt i köket med ugnen på. Pappa var ute och klippte gräset och gjorde lite andra saker som behövde göras. På fredagen hade han målat bron klar och det blev väldigt fint.

Vid fem bytte vi på såren och vid sju kom Emma och mamma hemm med pizza väldigt gott jag har längtat efter det länge.Sen plockade vi och såg på tv.


Söndag tog vi det lungt. Försökte gå ut men det var förmycket mygg ute så jag var inne och plockade med mamma en stun. Sen vid fyra for hon och handlade så då var jag inne med pappa. Emma tränade på brännboll och bakade makroner med hallon.


Idag läste jag lite skolarbete när jag vilade. Min tanke var att hinna klart med tre uppgifter innan sommarlovet men vi får se hur det går. Tvättat har jag gjort med mamma och burit upp saker till cafet. Efter middagen har vi träffat en ny vikarie, sett gam e of trhone och plockat.

Hundarna mår bra Buster har vi klippt korthårig men tanken är att han ska bli rakad. Men det tar lite tid så vi får se när det blir. Buffy är pigg och busig lyckades få på sig vit målarfärg. Jag blev då inte så glad på henne. Båda är även väldigt trötta när det är så varmt men skälla orkar de göra:)


Ovido - Quiz & Flashcards