Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

Skolavslutning

Av Erika Morén - 17 juni 2013 22:38

Torsdag för föra veckan när vi var i sundsvall åt vi på morgonen en god hottell frukost som jag längtat efter länge. Det blev som våran lunch. Efter bytte vi på såren ungefär hälften och sedan packade vi i hop så vi var i bilen klockan kvart i tolv. Ovanligt för oss vi brukar alltid vara sena   .

När vi kom fram möte vi en utav mina assistenter som jag gick med själv. Jag han gå på alla affärer som jag ville gå på medans Emma och mamma gick tillsamman och pappa gick ensam. Klockan två tog vi fikapause. Alla fikade en kaka var men jag smakade bara av de andra. När vi fikat klart fortsate vi gå en stund.

Vid halv fem gick vi till IKEA och gick igenom hela övervåningen. Emma hittade sin hylla och jag hittade min till fiket men pappa hittade inte sin hylla till tvn. Vid halv sex åt vi middag jag åt creps och de andra kycklingfile allt var väldigt gott. Vi fortsatte sedan på nedervåningen och hade då ca en tim på oss. Jag hittade nya koppar, skålar mm till fiket. Vi köpte mycket till våran sommarstuga också men kvart i var vi klara på köksavdelningen så det blev att små springa å slutet och vi var näst sist ut igen.

Att packa bilen blev väldigt roligt. Pappa trodde att vi rymde min hylla i bilen när vi köpte den men det gjorde vi inte den kom med lastbil. Men det hörde inte han förens vi stod på parkeringen. Så vi fick tomma bilen och packa om det tog en timma såg vi när vi börjat köra. När vi sen började prata om hyllorna så blev det tyst och sedan sa de att de glömt ta min hylla. Lite arg blev jag.

Vi kom hem vid halv elva då fikade vi och gick i säng.


Fredag tog jag det lungt. Mamma och pappa jobbade halva dagenn var. Jag plockade och städade efter resan. På eftermiddagen for Emma och mamma och handlade sen köpte de blomor och jord och for till sommarstugan där hundarna var med mormor, morfar och Brita.

Sen på kvällen åt vi god middag och sedan gick vi upp och såg på film. Vid tolv överraskade pappa mamma eftersom det var deras brölopsdag. Emma och jag viste om det innan så det blev lykat.


Lördag efter frukost for Emma och mamma till stugan med hundarna och städade klart bada gjorde de också och det var tydligen varmt.

Jag bakade efter lunch och samtidigt såg vi på prinsessbröllopet. Pappa var mest ute och klippte gräset. Vid fem kom de hem och då bytte vi å såren och sedan for vi ut och åt på invito. Det var supergod mat där den här gången. På kvällen tog vi det bara lungt.


Söndags packade vi upp de nya sakerna och plockade undan. Brita kom förbi på eftermiddagen en kort stun. Vi gick ut en stund till Cafet och fixade till där. Började då få lite panik för att hinna klart med allt. Emma for och köpte sin avslutningsklänning efter lunch.

På kvällen tog vi det lungt plockade och såg på tv.


Måndag vaknade vi alla tidigt. Klockan nio skulle jag, pappa och en assistent åka till övik med min RH klass. Så hela bilresan ner sov jag. När vi kom fram var det väldigt varmt ute. Men vi gick en stund på Stan. Jag var lite shoping less men det var kul att gå där. Tolv mötes vi och gick sedan och åt på olika ställen vi åt på samma ställe som förra gången. Jag åt paj och pappa tacotallrik allt var gott. Till efterrätt blev det arraksboll men jag kollade in alla sorters glassar som de hade det så väldigt gott ut.

Efter maten gick vi en stund till men de andra for hem med buss och tåg. Vi for vid tre och jag lyssnade på Takida hela vägen.

Halv fem var vi hemma då bytte vi på såren och sedan åt vi. Efter maten tog vi det lungt.


Tisdag var det tidigt igen. Emma hade skolavslutning och jag klassens dag på stan. Så vi skjusade först Emma till skolan sen ner på stan och ut ur bilen. Jag frös väldigt mycket så efter att fått höra vad vi skulle göra bestämde jag mig för att inte följa med för jag skulle inte ha klarat av att äta lunch ute.

Efter att ha önskat trevlig sommar for vi till Emma och hämtade henne och sedan tillbaka till stan. Vi ringde mamma och frågade om hon ville äta lunch men hon hade inte tid så efter ett tag kom vi överens om att äta max hamburgare på pappas kontor.

Sen gick vi en stund på stan och kollade på tyger till mina byxor. När vi kom hem bytte vi på såren och sen var tanken att mormor och morfar skulle komma på middag men så blev det inte så vi såg på tv sen. Såg sista folowing väldigt spännande.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards