Direktlänk till inlägg 20 april 2013

Studiebesök

Av Erika Morén - 20 april 2013 23:15

Förra torsdagen tog jag det lungt på morgonen som vanligt. Efter lunch var det lite jobbigt att sitta men innan hade jag bestämt att jag skulle fara och sälja fika på mammas jobb på måndag. Jag skulle ha varit där innan påsklovet men då fick jag ju blödningen och blev inlagd så det blev inget.

Men i allafall så bakade jag två kakor. Lite skolarbete gjorde jag och vid tre kom de från hemsjukvård och hjälpte till med sårbytet. Efter det vilade jag och pappa lagade mat.

Senare på kvällen gick mamma till mormor och morfar en stund och vi såg på tonårsbossen och åt glass.


Fredag skjusade pappa mormor och morfar till flyget för de skulle till Stockholm över helgen. Sen vid elva for vi till sjukhuset och åt lunch med mamma. Jag åt en väldigt god skinkpaj men lite av mammas varma macka åt jag också. Sedan hade vi bokat in ett studiebesök på kirurgen. Det var inte så kul och jag fick även testa lustgas och det tyckte jag inte om men det var bra att vi for dit för den avdelningen och alla aparater har jag svårt för även mamma tyckte det var lite nervöst med allt pipande.

Efterråt for vi hem och hämtade Emma och sedan åkte vi till stan. Där hittade jag ett linne, smink och smycken. När vi var klara gick vi och handlade mat och for hem.

Sen åt vi middag som vi köpt på ica samtidigt såg vi på let´s dance.


Lördag morgon fick vi besök av mammas kusin en kort stund. Efter lunch gjorde vi glasyren till kakorna vi gjorde på torsdagen pluss en lime kaka som liknar morotskaka i smaken. Samtidigt såg vi på hockey. Vi tänkte fara på bio senare vid åtta men 45 minuter innan insåg vi att vi inte skulle hinna så vi strök det och åt en god och lugn middag i stället och såg fångarna på fortet.


Söndag gick Emma till kyrkan och efter lunch gick vi alla ut på altan till och med jag fast jag låg ner och hade massa filtar runt mig. Undertiden vi var ute skrev vi handlingslista och sedan ringde pappas arbetskambrat och kom sedan förbi vid tre. Då fikade vi och pratade. Sen blev det hockey och undertiden bakade jag och mamma.

När det var klart bytte vi på såren och lagade mat. Efter maten förbredde vi försäljningen och delade upp alla kakor i olika påsar. Diskade undan gjorde vi också.


Måndag vilade jag sen gjorde jag lite skolarbete och packade de sissta som skulle med till försäljningen. Vid tolv kom pappa hem. Tanken var först att jag skulle äta lunch med mamma men jag insåg att vi inte skulle hinna då så jag åt hemma. Sen såg pappa att han inte skulle hinna så då fick mamma komma hem och fara med mig.

Vid två var allt nästan framlagt och när det var klart fikade vi och jag fick då smaka den goda lime kakan. Sen satt vi och pratade medans mamma jobbade. Emma kunde inte vara med väldigt tråkigt utan henne.

Fyra plockade vi ihop allt och sedan gick vi till apoteket. När vi kom hem bestämde jag och Emma att vi skulle äta hamburgare från max pappa tyckte det lät bra mamma också.

Sen på kvällen for mamma och hämtade mormor och morfar plus att vi plockade.


Tisdag var en jobbig dag gjorde inte så mycket plockade. De kom några och sålde majblommor vid tre och på kvällen var det hockey och mamma for och handlade mat.


Onsdag hade jag ont i magen hela dagen försökte vila på morgonen men det gick sådär. Slutade med medicinen också. Efter lunch gjorde jag lite skolarbete och på kvällen for pappa på innebandy. När han sen kom hem smet Buffy när han var vid vägen så det var tur att han var på väg hem.


Torsdag var det väldigt jobbigt att sitta så jag kunde inte göra någonting förutom att se på tv. Vid tre kom de från hemsjukvård och hon sa att såren ser bättre ut nu än när hon började komma. Det var kul att höra men det tar lång tid och vi som ser det varje dag ser inte skillnad så snabbt så det var kul att hon sa det.

Till middag lagade Emma en ny lax med citron väldigt god och sommrig i smaken. Efter maten blev det hockey och tonårsbossen.

När det var klart gjorde jag klart engelska arbetet väldigt skönt så nu ska jag bara skicka in det.


Fredag for pappa till Lycksele och mamma kom hem efter ett så det blev en lång vila men det gick bra Buffy låg och myste med mig plus att jag läste en stund.

Efter lunch plockade jag lite men det var mest jobbigt att sitta. Vid fyra bytte vi på såren sen vid halv sex kom pappa hem. Till middag blev det kött och potatis och samtidigt såg vi let´s dance.


Idag efter lunch for vi till stan men när vi körde ut permon ur bilen lät det pang och när jag satte mig var det fel någonstans. Då såg vi att ryggstödet brytits framåt och jag kunde inte sitta. Så det var bara att åka hem. Emma gick och köpte det hon skulle köpa och sedan for vi förbi meka. Jag var inte så glad på kvällen för det tar lite tid att åka iväg och sedan är det bara att åka hem.

När vi kom hem blev pappa chockad men sen fick han fixa permon och det blev bra. Vi bytte på såren och Emma lagade mat för vid sju halv åta skulle mammas släkt komma på kaffe. Till middag blev det lasagn och köttgryta till mig väldigt gott. Efteräten blev en fudgekaka och godis sen gick vi upp efter att ha plockat undan.


Alla kaksorter som vi sålde

 


 
 
Ingen bild

Josefin

28 april 2013 19:53

Åhh det såg jääääääättegott ut!!! Vad är det för kaka längst ner?

Erika Morén

6 maj 2013 00:25

Det är drömmar med choklad, blåbärssnittar och bullar med vanilj:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards