Alla inlägg den 1 april 2013

Av Erika Morén - 1 april 2013 23:55

I fredags var vi hemma och tog det lungt. Mamma gick en promenad med hundarna och tränade. Emma var superförkyld så hon tittade på gamla disney filmer. Jag fortsate att plocka lite rensade eller gjorde ordning i min garderob. Brita kom förbi vid lunch en stund då fick vi ett påskägg var med godis. Hittade många kläder som jag glömt bort. Senare byte vi på såren och åt middag. Undertiden vi åt såg vi let´s dance.


Lördag lagade jag mat hela dagen. På kvällen skulle mormor, morfar och Brita komma på påskmiddag. Vi lagade västerbottenspaj, sallad, fetaostkräm, rödbetor med ost, morötter och citronkaka sen var det mer mat också. När vi fixade det här var mamma och handlade, pappa städade och Emma tog det lungt.

Vid fyra kom de. Vi hade bestämt att de skulle komma tidigare och hälpa till så det inte skulle bli så sent och det var väldigt kul att laga mat allihopa. Undertiden såg vi hockey på tv.

Efter maten såg vi fångarna på fortet och åt efterrätt och godis.

När de for plockade vi undan och gick sedan upp och såg Bones.


Söndag tog vi det lungt till lunch grillade vi korv och pinbröd på den lilla nya grillen. Jag åt kycklingspett och rester för jag är väldigt less på korv.

Undertiden pratade vi om hur vi skulle göra med blodprovet som de sagt åt oss att ta lördag eller söndag för att se att det är ok. Men vi var inte så sugna å att åka in eftersom jag mår bra. Men vi bestämde oss för att åka. Emma stannade hemma och vi åkte. Det gick bra allt men jag var nervös och det såg alla. Ett påskägg fick jag av dem också jag blev väldigt glad. Sedan skulle vi köpa bingolotter och tvätta bilen men det var stängt så vi åkte hem och hämtade Emma och Buffy sen for vi och lämnade ett påskägg men de var inte hemma så vi lämnade det på dörren.

På kvällen bytte vi på såren och ringde och kollade provsvaren och de var bättre än vad vi alla trodde. Till middag blev det rester och sen plockade vi och gick upp och såg en konstig film jag satt vid datorn en stund.


Idag skulle jag ha assistent men hon var sjuk. I morse gick mamma ut med hundarna och undertiden började jag och pappa rensa i hyllan nere. Morfar och Brita kom förbi en kort sväng. Till lunch blev det rester och sedan for vi till intersport och kollade på kläder. När vi kom hem såg vi på hockey och bytte på såren. Vid sju kom Brita och vi lagade då mat undertiden. Klockan åtta såg vi första avsnittet av game of throne 3. Sen blev det middag tv, Dicte sissta avsnitet, rensa klart i hyllan och plocka. När det var klart lurade vi pappa att Emma råkat slå in en spik i m7n hand och lite rädd blev han.

Nu har vi sett på tv och jag har suttit vid datorn. 

Av Erika Morén - 1 april 2013 00:20

Hela onsdag morgon var jag nervös inför provtagningen eftersom det inte gick så bra dagen innan. Efter frukosten som vi åt i fikarummet gick vi tillbaka till rummet och vilade innan vi tog provet som gick bra. På tisdag kväll fick jag även lite mera blod fast det såg bra ut alla prover redan då. Det här provet var också bra så vi fick åka hem superskönt. Fast jag tyckte det var lite jobbigt att åka hem när man inte riktigt vet varför det börjar blöda och varje gång tycker jag det är lika jobbigt när det börjar blöda. Den här blödningen började nog redan på lördagen och var lite större än de andra tror jag eftersom jag blev dåligare än jag brukar bli.

Men vi åt lunch, vilade och packade ihop alla saker. När vi kom hem tog vi det lungt jag såg slutet av Tarzan och sedan for vi alla och hämtade mamma. Då fick även Buffy följa med och träna att åka bil. Hon tyckte inte om det.

Sedan bytte vi på såren åt god mat lax och plockade. Lite av sveriges mästerkock såg jag.


Torsdag tog vi det lungt på morgonen jag sov för jag var så trött. Sedan åt vi lunch och efter lunch packade vi upp och plockade. Jag förbredde även middagen och en fruktsallad.

Sen bytte vi på såren och åt middag. Mamma jobbade halvdag och kom efter lunch vi fick även besök av Brita, mormor och morfar på morgonen när jag vilade.

På kvällenåt vi en god köttgryta och plockade innan vi gick upp och såg på tv. Jag såg även att det är en utställning i maj som vi kanske ska vara med på men det är mycket kvar att träna innan eftersom hon är så rädd när hon lämnar huset utan Buster.


Ovido - Quiz & Flashcards