Alla inlägg den 6 april 2013

Av Erika Morén - 6 april 2013 23:49

Hela onsdagen städade vi. Vi städade lite på mitt rum annar rensade vi klart i arbetsrummet. Vi sorterade pennor och färgpatroner det blev väldigt fint när vi var klara. Undertiden for mamma till jobbet och pappa var dunder förkyld. Jag satt vid datorn en liten stund också. Emma målade en fin ros på en liten träbyrå.

På kvällen såg vi hockey och plockade.


Torsdag satt jag vid datorn efter lunch. På kvällen skulle vi på Takida men vid frukost insåg vi att pappa inte kunde fara och sedan ringde en assistent och var sjuk så vi fick lite panik. Mamma skulle inte klara av att åka själv med oss eftersom man måste vara två och hjälpas åt.

Men det löste sig så vid tre byte vi på såren och gjorde oss klara. Fem var vi på folketshus och åt middag på tc väldigt gott. Kvällen blev väldigt bra och Takida var väldigt bra.

Under kvällen smsade vi med pappa och det var tråkigt att inte han orkade följa med. När vi kom hem gick Emma ut med hundarna och sedan gick vi uppoch tog det lungt.


Fredag satt jag vid datorn och plockade lite. Mamma for och handlade och pappa var piggare. Vid fem bytte vi på såren och såg på hocky. Till middag blev det tacos med kyckling ganska gott och efterrätten blev godis.
Brita kom förbi och sa hej på kvällen ganska sent och sedan plockade vi och gick upp.


Idag efter lunch och när alla tränat och gjort sig klara for vi till Nolia på glassprovning. Vi smakade nästa alla glassorter och mina favoriter var blåbär, saltlakrits och vaniljglass med kaksmulor. Får se om jag ska sälja kulglass i år blev ännu mera sugen på det nu.Sedan for vi till team sportia och testade cykelhjälmar.

När vi kom hem bytte vi på såren och sedan for pappa och köpte kina mat. Samtidigt som vi åt såg vi fångarna på fortet och sedan plockade vi och gick upp och såg Tor.

Här är bilder från förra veckans påskbuffe.


       

Ovido - Quiz & Flashcards