Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Ryggen igen

Av Erika Morén - 27 januari 2013 23:48

Torsdag gjorde jag inget kämpa på att sitta och satt vid datorn de korta stunder som jag kände för att göra något. Pappa kom hem efter lunch efter att ha gjort massa ärenden som jag hade bett om. Mamma var borta på kvällen så vi tog det bara lungt.


Fredag var ganska bra less på allt var jag. Satt lite vid datorn tills mamma kom hem. Då fikade vi och sen bytte vi på såren. Mamma hade köpt tidningar och ett pysselset till mig som lite uppmuntring och jag blev väldigt glad.

Emma for på stan med några kompisar och sedan kom de hit allihopa. Vi skulle precis laga mat när de kom. Då blev jag avunsjuk på att de andra hade ätit hamburgare så då for pappa och köpte hamburgare på frasses de tyckte vi alla var ett bra val sen. Efter maten gled det på ett till ställe i ryggen så då fick jag ett utbrott jag blev arg, ledsen och bara less på allt. Mitt mål var att åka till skolan på måndag eller bara ta sig ut ur huset nästa vecka. Men nu var jag tillbaka på ruta ett igen.

Efter en timmes vila satte jag mig det gjorde ont men gick. Vid nio kom Brita förbi det var kul så vi pratade och sedan när alla hade farit gick vi upp och såg Bones.


Lördag skulle jag baka men det blev sitta i en timma sen vila hela förmiddagen. Vid fyra hittade vi en bra sittning och vid fem skulle jag, pappa och Emma vara ensama på kvällen så då vore det bra om jag kunde sitta själv. Så vi bytte på såren, lagade mat gjorde Emma och byggde nackstöd hela kvällen. Vid första försöket funkade stödet och jag satt bra hela kvällen alla blev glada över det.

Vid tio kom mamma hem då gick vi upp och såg chihuahua 3.


Idag var förmiddagen jobbig men vid fyra blev det bättre och då bakade jag med Emma och lyssnade på Takida. Sen bytte vi på såren åt och städa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards