Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

Skolstart

Av Erika Morén - 18 januari 2013 22:38

Både onsdag och torsdag förra veckan var jag i skolan. Första dagen träffade jag min speciallpedagog och vi pratade om hur jag ska jobba med skolan nu eftersom jag blivit sämre efter jul. Jag själv hade kvällen innan varit lite stressad över skolan så det var skönt att få lösa det.

Nu blir det mycket att jobba hemmifrån och ha mailkontakt med lärarna lite tråkigt att inte fara till skolan och träffa alla. Men nu är det mer jobb att åka iväg och man måste vara två nu när det är så kalt ute och för att det ska funka med lyften. Sen är det ganska skönt att vara hemma eftersom jag inte orkar lika mycket själv som tex skriva mycket, sitta rakt mm.Men det var kul att träffa alla igen.

Torsdag eftermiddag tog vi det lungt efter skolan. En av mina assistenter fyllde år så vi åt bakelser som mamma köpt och sen fick hon ett halsband med örhängen utav oss. Emma blev febrig och fick ont i halsen under kvällen så hon låg mest och vilade.


Fredag var vi båda hemma Emma var lite bättre men tog det lungt. Jag städade och lagade lunch till oss. Efter lunch satt jag med skolarbete och fick klart ganska mycket plus att jag fick svar av alla lärare om vilka uppgifter som jag ska göra.

Mamma kom hem vid två med fika så vi fikade gofika och sen bytte vi på såren. Undertiden lagade pappa middag.


Hela lördag bakade vi dubbel sats semelbullar och två vita kladdkakor. Det var väldigt kul men på morgonen hade jag börjat känna av ryggen igen så jag kunde inte sitta rakt.

På kvällen såg vi sagan om ringen den sista.


Söndag städade vi och tog bort alla tomtar. Efter maten dansade vi runt granen och åt godis. Vi såg även ett väldigt fint norrsken ute. Hela söndag var ryggen jobbig så jag satt bakåt lutad och gjorde lite skolarbete.


Måndag var en jobbig dag det kändes konstigt i hela kroppen pluss att ryggen var lite sämre. Så förmiddagen var jobbig men jag plockade undan nere och gjorde lite skolarbete. Pappa och Emma kom hem vid tre så då fikade vi pluss att jag gjorde sökord som vi skikade in senare på kvällen.

Efter maten såg vi Modig superbra men halva filmen missade jag och mamma för vi gjorde klart tidningen.


Tisdag var ryggen sämre igen typiskt. På dagen plockade jag och satt med skolarbete. På kvällen fick jag ont i magen pluss att det var jobbigt att sitta. Så mycket omlyft blev det.


Onsdag var pappa i Lycksele och jag plockade undan och sedan skrev jag ut massa kort som jag ska göra ett album av. vid ett kom mamma så då åt hon lunch och vi prata. Sedan bakade vi en citronsockerkaka. Jag började med medicin mot ryggen igen typiskt.

När pappa kom hem åt vi och till efterrätt hade han köpt en krämbulle. Vi såg även slutet på Modig.


Torsdag var det assistentmöte så då kom mamma hem vid ett. Innan hade jag ätit och plockat. Hela eftermiddagen var det jobbigt att sitta. Så är mötet var slut bytte vi på såren medans pappa for och handla.

Klockan 18.00 kom mormor och morfar på middag och det blev lasagn och efterrätt krämbulle och sockerkaka. Senare fick jag ont i magen. Vi såg sedan på tv och tog det lungt.


Idag har sitningen varit så där men magen har varit jobbig. Jag har gjort lite skola plockat och vid tre kom mamma hem med gofika. Pappa har jobbat hemifrån och det har varit skönt.

Efter fikat bytte vi på såren och pappa for och handla och köpte pizza på Eurazia. Emma var på stan och kom hem med några kompisar när vi skulle äta.I kväll har jag skrivit ut kort och sett på tv.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards