Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

Tomtar bort

Av Erika Morén - 8 januari 2013 22:43

I Torsdags rensade jag tre lådor i köket plus några andra lådor. Emma sydde en ny Värmedyna och den blev väldigt fin. Den gamla hade börjat gå sönder och var inte så fin.
Efter middagen duschade vi Buffy och snyggade till henne. Mamma beställde ett nytt batteri till min dator också. Vi hoppas att det är rätt märke för det var svårt att hitta.

I fredags pysslade jag med korten. Har inte hunnit så långt är fortfarande på sommaren 2011. Men det blir nog klart snart om man gör lite i taget. På kvällen var det jobbigt att sitta så jag satt mest vid datorn och kollade på chihuahuor.
Vi såg poppers pingviner på kvällen också.

Lördag pysslade jag, städade och tog det lungt. Hade jobbigt att sitta så jag var inte så glad både på fredag kväll och lördag morgon.

Söndag tog vi det lungt och Brita kom förbi på förmiddagen och sa hej då. Hon har varit här i två veckor.

Både mamma och pappa började jobba i måndags men vi hade ingen assistent så då var pappa hemma. Vi tog det lungt rensade frysen och städade några lådor.
Vi hade tänkt fara iväg till stan men det blev för sent så vi strök det.
På kvällen såg vi en film in time man blev väldigt stressad av att se den men den var bra.

Idag var mamma hemma för hon är förkyld och Emma började skolan. Jag har haft jobbigt att sitta så då har jag inte kunnat göra så mycket. Lyckades lösa ett sökord och skriva lite annars har det bara varit att tippa fram och bak eller lyfta om. Nu efter maten har jag sutit framåtlutad och kunnat städa lite utan att det varit jobbigt.
Några tomtar har vi tagit bort men många är kvar.
Hundarna mår bra. Buffy har fått något på örat som kliar men det har blivit bättre. Vi får se om hon ska få besöka vetrenären.
Buster mår bra men är hela tiden på jakt efter mat och äter allt som han når. Han ska också besöka veterinären någon gång för att kolla ögonen och tänderna.

Cafét händer det inte så mycket försöker räkna klart årets inköp och hur mycket vi tjänat men det gick inte så bra råkade räkna fel så jag måste börja om.

Skolan får jag se hur jag gör med. Har det väldigt jobbigt att sita och kan inte göra så mycket själva vi får se hur det blir.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards