Alla inlägg den 26 februari 2012

Av Erika Morén - 26 februari 2012 21:54

Jag var hemma hela förra veckan för ryggen har varit väldigt dålig jag har inte kunnat ligga på rygg och haft det väldigt svårt att sita. Som tur är det bättre nu och jag behöver inte ta alvedon hela tiden.

I tisdags var jag hoss min läkare på morgonen och efterråt åt jag lunch på sjukhuset med mamma och pappa. De åt en semla efterråt men jag ville inte ha. När vi var klara for jag ner på stan och gick där i två timmar undertiden pappa jobbade. Jag köpte örhängen som liknade ett halvt hjärta, vykort till en tavla, muffinsform mini och ett par orm örhängen till Emma.

På kvällen gjorde vi Semlor till mormor och morfar plus att jag gjorde lite läxa.

Onsdag var jag också på sjukhuset och fick behandling innan åt vi lunch där supergott och efterråt fikade vi. Jag åt godis men eftersom de andra har godisförbud så fick jag behålla mitt godis själv. Sen innan vi kom hem for pappa förbi coop och apoteket men jag stannade och vilade i bilen mysigt.

Torsdag och fredag hade jag bara ont och ingen lust att göra något allt var bara jobbigt.

Lördag tog vi det lungt och sen efter lunch bakade vi två helt nya kakor och de vart väldigt bra. Jag var även med en kompis och det var väldigt kul att träffa henne. På kvällen spelade vi monopol hela familjen. Jag förlorade och Emma van. Vi såg också melodifestivalen och gladiatorena.

Idag såg Emma och jag Bambi när jag vilade väldigt mysigt. Vid lunch kom våran moster och innan hade vi gjort våfflor ett nytt recept ganska bra men vi var inte helt nöjda med det. De andra klipte sig även i dag men jag ville inte det. Efter middagen kom mormor, morfar,kerstin och våran moster på kaffe så de fick smaka den nya kakan och de fick godkännt. Nu tar vi det bara lungt och jag ser på tv.


Hundarna tränade vi idag på att inte skälla när det ringer på yterdörren men Buffy började istället att yla och Buster bara strunta i det. Lika dant när de kommer någon så tränade vi på att de ska stanna och det går så där. Vi får nog träna lite mera.

Ovido - Quiz & Flashcards