Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

Hemsjukvård

Av Erika Morén - 31 oktober 2012 23:01

Förra torsdagen tog jag det lungt och gjorde inget speciellt. Sat vid datorn och skrev.

Fredag var jag i skolan och när jag kom hem städade jag och på kvällen for vi ut och åt på Invito. Jag åt en pasta rulle med kyckling i och pappa och mamma åt röding den var supergod. Emma åt kött med en potatiskaka. Till efterrätt tog jag crème brule med svartvinbärssorbe och Emma tog pannacotta. Allt var väldigt gott. När vi kom hem såg vi film och myste.

Lördag tog vi det lungt på förmiddagen och efter lunch bakade vi. På kvällen gjorde vi inget utan vi såg på film och tog det lungt.

På söndagen mådde jag inte så bra såren var infekterade så jag hade feber och fick lägga om alla noggrant. Emma och pappa for på media markt och Coop.
Vid halv sju kom morfar och våran moster på middag. Vi åt chili con chicken alla utom morfar tyckte om det. Till efterrätt blev det glass och kakor. Emma och jag bakade även fem kakor på kvällen och sen såg vi Bones.

Måndag morgon for vi till lycksele med pappa och gick på dollarstore. Vi var där vid tio och åt sedan lunch på lappkotan vid halv ett. Efter lunchen satt vi på hotellet och väntade i ca 1 timma. Det var väldigt lungt och skönt.
Innan vi for hem körde vi igenom och kollade in alla affärer i Lycksele.
När vi kom hem bytte vi på såren och åt middag. Efter middagen bakade Emma och jag och packiterade alla kakor för vi skulle sälja fika dagen efter.

Jag tog det ganska lungt på morgonen och sedan gjorde vi oss i ordning för taxin kom vid elva. På sjukhuset åt vi lunch med mamma och sedan dukade vi upp allt och gick runt och sålde kakor från 14-17 ca.
När vi kom hem var jag trött. Emma hade vi lämnat hos några kompisar så jag fick diska och städa på kvällen med mamma och pappa. Vid elva gick vi upp och såg Bones.

Idag har jag haft ont i magen halva dagen. Sä efter lunch bakade vi och städade för vid fyra fick vi besök av hemsjukvård som jag ska få. Jag är lite misstänksam men det är alltid värt att testa för det kan bli bättre även fast det är jobbigt.
När hon for sedan gjorde vi ordning för halloween festen och såg Bones säsong 4.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards