Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Varmt

Av Erika Morén - 29 juli 2011 20:56

Nu var det länge sen jag skrev något eller det var länge sen jag satt vid datorn. Vi kom allafall i väg till Stockholm på söndag efter att ha ringt runt mycket.


När vi kom till sundsvall åt vi. Sen satt jag och skrev eller räknade till cafét jag har även skrivit ut information om man vill fortsätta med fiket och vad som krävs.   
På måndan när vi kom fram gick jag, mamma och Emma och handlade mat och hyrde filmer. När vi kom tillbaka såg vi Trassel. Även fast det är en barnfilm så är den väldigt rolig så efteråt var man väldigt glad.


Tisdag for vi på allsång och tack vare pappa så fick jag en handikapp plats väldigt bra till och Emma kunde stå bredvid och hjälpa mig plus att hon såg bra också. Det här var en av de bästa gångerna för normalt brukar jag inte se någonting alls men nu fick jag se hela timman. Vi syntes lite på tv men då var det bara en arm eller min permo.  

När vi kom till lägenheten såg vi en av de filmer vi hyr Life as we knowe en drama film men inte en som man sitter och gråtter hela tiden till utan den är väldigt rolig.


Onsdag åkte vi till gröna lund. Vi van ingenting på lotterierna men alla åkte karusell förutom jag. Vi åt även ben och jerry glass för de har öppnat en glassbar bredvid resturangen där det bara finns den glassen supergott. Innan vi for köpte Emma sockervadd och jag köpte snacks. Vi hade även otur och missade båten så vi gick runt och tittade på olika saker undertiden.

När vi kom hem skulle våra kusiner komma på middag eller vi skulle gå till en resturang som ligger 30 meter bort. Så jag och mamma gick och handlade efterrätt direkt vi kom tillbaka med båten. På kvällen blev det mycket cykelprat eftersom de är en sport pappas sida är väldigt intreserad av.


Torsdag shopade vi kul men tråkigt när man går och kollar å kläder till mamma och Emma eftersom inget passar mig på såna affärer. Men jag hittade saker också.  


Fredag gick vi på Nordiska muset kul men varmt. På vägen tillbaka köpte jag och Emma en balong och en godisrem. Remen var sur men det tyckte inte Emma så hon fick den. Vi gick sedan och köpte en serie på hemmakväll.


Lördag tog vi det lungt vi fikade på cafét bredvid oss innan vi for på middag till pappas bror och några fler personer som var bjudna dit.Det var väldigt trevlig.


Söndag shopade vi i gen och tog det lungt. På kvällen började vi packa ihop alla saker.


Måndag packade vi och körde till sundsvall.


Tisdag gick vi på birsta city och IKEA. På IKEA hittade jag några nya saker till fiket som jag blev väldigt nöjd över. Resten av resan lyssnade vi på musik och gissade artist namn. När vi kom hem kom även hundarna tillbaka och jag hade saknat Buffy supermycket.


I onsdags var det full fart på engång vi hadde öppet fiket från 12-16 och på kvällen hade jag beställningar plus att det tog slut så vi bakade hela kvällen.

Igår hade vi öppet också men det var varmt och nästan ingen kom. På kvällen var jag trött men jag lyckades anmäla Buffy till utställningen och for på Emmas fotbollsmatch med Buffy.

Idag har jag städat, plockat bär och satt upp skylltar om extra öppet. I morgon ska jag ha extraöppet så jag hoppas det kommer någon för jag har skyltat om det ganska sent. Tiderna är

V. 30 lördag 12 - 16

v. 31. onsdag - torsdag 12 - 16

v. 32 onsdag - torsdag

Nu ska vi se legend of the seeker och Angel. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards