Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Veckohandling

Av Erika Morén - 26 januari 2014 22:39

  I fredags tog jag det lungt på morgonen och efter lunch for vi och hämtade Emma på skolan och sedan vidare till coop för att veckohandla. Innan vi började handla gick vi på hm och kollade på kläder men jag hittade inget där.

Inne på coop var det mycket folk och många var det som höll på att gå in i mig så lite rädd var jag att någon skulle ramla på mig för jag kan inte ta emot om någon skulle rammla eller snubla.

Pappa var inte så sugen på att handla från början men efter två dagars peppning så var han glad och posetiv när vi handlade. Han tycker att det går långsamt att handla med mig för jag ska titta på så mycket men inte den här gången i fredags gick det ovanligt snabbt.  

På kvällen tog vi det bara lungt jag satt mest vid datorn.


Lördag åkte pappa skidor och Emma for i väg på barnkördag som ledare. Jag tog det lungt undertiden mamma var ute med hundarna. Vid tre skjusade mamma pappa till stan och undertiden plockade och bakade jag. Hon hämtade även Emma som hon sedan skjusade till konfa träff vid fem. Så jag var mest hemma med assistent.

På kvällen såg vi sista avsnittet på det stora äventyret och sedan gick vi upp och såg Bones säsong 8.


Idag vaknade jag av att Emma ringde och ville ha skjus hem vid tio och sedan tog vi det lungt. Pappa åkte skidor och vi bjöd mormor, morfar och Brita på mat älgstek, potatis och rödavinbärsgele. Till efterrätt blev det glass.

Så vi förbredde maten och jag blötte upp min halva hals för att " städa " upp den från skorpor. Det tar lite tid plus att jag tycker inte om det men det blir fint när det är klart eller så fint det kan bli  .

Läxor har jag gjort plus sutit vid datorn och plockat. Ska försöka beställa några bakböcker i kväll.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards