Alla inlägg den 23 januari 2014

Av Erika Morén - 23 januari 2014 21:40

I veckan har jag lyckats jobba med skoluppgifter varje kväll jag är väldigt nöjd med det. Mest har det blivit naturkunskap inför provet. Har även fått veta att vi ska ut på prao vecka 8 och 9 ska bli kul. Men har inte bestämt vart än de andra gav förslag att jag skulle vara med de som bokför och sköter de ekonomiska delarna men jag vill helst vara i något cafe eller liknande men det är inte bestämt så vi får se vad det blir.

I går var jag ledig så då gjorde vi kroppkakor som jag längtat efter i flera månader   . Det tog hela eftermiddagen men vi gjorde även en chokladkaka och plockade undertiden.

I dag har vi tagit det lungt när vi kom hem. Mamma har nytt schema så nu är hon ledig torsdageftermiddag i stället så hon skjusade hem mig. I kväll har både Emma och jag gjord läxa hela kvällen.


På cafe delen är det lungt nu. Jag har redan börjat nedräkningen till sommaren och har bestämt mig för att vi ska börja i tid den här gången så det inte blir lika stressigt med allt. Har även börjat kolla på vad vi ska köpa in och lite andra saker.

Buffy och Buster mår bra busiga och pigga. Idag höll Buster på att äta upp hela kakfatet på bordet även fast mamma och Emma var i köket bredvid honom. Buffy skrämde även oss alla i går när hon hoppade ner från köksstolen men det gick bra hon bryde sig inte.

I morgon kommer min favorittidning Hembakat  .  

Buffy i sin julklänning på julafton


Ovido - Quiz & Flashcards