Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Resa 3

Av Erika Morén - 25 september 2013 23:40

Förra måndagen blev en lite rörig dag. Jag fick vara med pappa hela dagen pluss att en utav vikarena kunde jobba. Så jag var kvar i bilen och vilade det var friviligt för jag gillar att vara där.

Sen for vi och åt med mamma en snabbis. Gryta och någon tomat/kikärtsgryta jag gillade inte den. Efter fick jag en tryffel när de drack kaffe.

Vi han sen åka på en lektion och sedan hem. Då bytte vi på såren och åt middag.


Tisdag var jag hemma för vi fick inte ihop dagen. Efter lunch städade jag på mitt rum lite. Ett evighets jobb för det är överfullt i många lådor. När jag blev less plus att Emma kom hem och gjorde scones gick vi ner och fikade sen sorterade jag korten till mormor och morfar som var en röra. Igentligen skulle de fått korten för länge sen.

Bytte på såren gjorde vi och undertiden for mamma och tränade.


Onsdag hade jag feber så vi bytte på såren och sen förbredde jag middagen och åt kom mormor, morfar och Kerstin. Efter maten for pappa och spelade innebandy och Vi tjejer tränade jag tog tid.


Torsdag tog vi det ovanligt lungt. Jag var hemma. Till lunch blev det kycklingköttbullar på sjukhuset och kaffe med mamma. Fick 2 tryfflar gott pannacotta och jordgubb.

Till banken for vi sen och sedan blev det buketten en kort stund. Sen sårbytte och tv


Fredag efter lunch for vi och handlade. Kapphal + pappa kom efter en stund och sen när vi kom hem åt vi och såg på tv.


Lördag sydde pappa klart mina byxor och efter lunchen fortsate jag min städning uppe gick så där. Pappa for och cyklade sen följde Emma  med honom till apoteket. Så när de kom tillbaka gick vi och mötte dem jag frös för det var kallt tyckte jag.

Middag laxburgare och Brita kom förbi sen såg vi hur många lingon finns det väldigt bra. Plockade gjorde vi.


Söndag gick vi ut efter lunch annars städade vi och tvätta. Ute tränade vi Buffy på kom hit ganska bra gick det. Emma packade för sin Stockholmsresa hela dagen och pappa var ute.

På kvällen vid middagen kom mormor, morfar och Brita för att hämta Emma. Jag var lagomt glad är väldigt avundsjuk på henne att få åka i väg så mycket. Men vi plockade och förbredde morgonen.


Bilder på fikabufen från asisstentkalaset    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards