Direktlänk till inlägg 2 september 2013

Jobb Jobb

Av Erika Morén - 2 september 2013 22:34

I fredags hade jag feber och infekterade sår. Vaknade mitt i natten av att jag frös supermycket som jag nästan aldrig brukar göra. Så hela förmiddagen vilade jag. Pappa for tidigt till Lycksele och mamma till jobbet så jag var inte så glad att de for när jag inte mådde bra. Men till lunch kom mamma hem då hade febern börjat gå ner. Morfar kom också förbi en stund.

Efter lunch kom Emma hem och då for vi och handla men innan fikade vi på coop. Det blev en storhandling och sent kom vi hem. Vi träffade många bekanta på coop som vi pratade med.

Hemma var pappa när vi kom och även Brita var här. Vi pratade en stund och sedan åt vi och tog det lungt.



Lördag kom morfar förbi och sen efter lunch gick vi på Ersmarksdagen där träffade vi många plus att vi fikade, köpte lotter och var med i ankracet. Jag fikade en chokladboll, mamma också och Emma och pappa åt hamburgare. På lotteriet van vi en handuk och fyra ljuslyktor. Buffy fick också följa med det tyckte hon var kul även alla barnen.

Vid tre var vi hemma och vid 18.00 hade vi bjudit mormor, morfar och Brita på kalas middag. Så vi förbredde inför det. Till middag blev det kött och potatis + sås, bröd & rödbetor. Efterrätt blev det vitchokladpannacota.

Sen när de åkt diskade vi undan och såg en film.


Söndag hade jag infekterade sår och feber värre än på fredagen. Så hela morgonen var det sårbyte och vila. Efter lunch kom hemsjukvård med några plåster som vi ska prova silverplåster.

Tvätta och plockade gjorde jag med mamma och sedan var det sårbyte och Brita kom förbi samtidigt såg jag på en film som vi hade i läxa.

Till middagen såg  i en film och sen förbredde vi för morgondagen.



Idag måde jag bättre lite kryp i kropen men det blev bättre när vi kom till skolan. Pappa kom till lunch och var med mig undertiden asisstenterna hade schema planering.

När jag kom hem plockade jag och förbredde maten sen insåg jag att vi skulle äta innan sårbytet så vi gjorde det. Emma hade varit på kören och varit ledare för första gången och det hade gått bra.

Nu ikväll har vi bytt på såren och plockat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards