Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Erika Morén - 17 augusti 2012 23:27

I tisdags blev en heldag på stan med mamma och Emma. Jag köpte kläder och smycken. Innan vi for hem handlade vi på Ica.


onsdag morgon for jag vid elva ner till  hamnmagasinet där vi hade avslutning av sommarlovsentreprenör. Vi fikade, skrev utvärdering och fick diplom. De hade beställt 3 kladdkakor med glasyr från oss och de tyckte de var goda. När jag var klar där kom pappa och vi åkte hem. Emma hade öppet i fiket hela dan och det gick bra. Jag hjälpte till när jag kom hem. Emma hade hittat ett recept på frikadeller som vi gjorde till middag och de blev väldigt goda. 


Torsdag var sista cafe dagen igentligen men vi har öppet i september också. Lördag 8/9 och lördag 15/9 kl 12-16. Vi hade tur med vädret och det kom folk hela dagen. Jag fick också besök av en gamal assistent och hennes barn. I slutet av dagen städade vi och plockade ihop.

Till middag gjorde vi chili con chicken ganska gott. Sedan bakade vi och plockade undan.


På måndag fyller jag år så idag hade jag assistent kalas. Det är väldigt kul att träffas i bland. Så hela förmiddagen fixade vi och dukade. I år hade vi tur med vädret så vi satt ute. Det blev ingen tårta utan glass och kakor. Efterråt var vi trötta så då bytte vi på såren och såg på tv.

Pappa var också borta med sina arbetskambrater på "lunch" men jag kalar det för lunch middag. Så vi tjejer åt middag och när vi precis var klara kom han hem.
Tera Nova såg vi på och sen plockade vi undan och gick upp och såg Bones.

Ovido - Quiz & Flashcards