Direktlänk till inlägg 28 juni 2012

Öppet

Av Erika Morén - 28 juni 2012 22:44

Förra torsdagen hade vi avslutning på informationsveckan och det var pirrigt för vi skulle berätta om vårat företag för alla plus att tv4, vk, radio och vf var där så alla var nervösa tror jag. Men det gick bra och det var kul att få höra vad de andra ska göra.

När vi var klara vid tre kom pappa och hämtade mig och då for vi hem. Hemma höll mamma på att packa medans Emma delade ut relamblad. Vid tio for vi till stugan och alla andra sov.


Midsommarafton var vi i stugan och dit kom nästan hela mammas släkt. Så vi åt lunch och fikade jag frågade också villken favoritglass de har sen gjorde alla olika saker. Jag vilade och tittade på när mamma lagade mat. Emma, pappa och morfar for ut med båten och de andra satt och pratade.

Till middag hade alla fått i uppgift att laga olika saker så det blev en buffé väldigt gott. Emma och jag hade ordnat kakor till förmiddagsfikat. Till efterrätt blev det jordgubbar och glass. Vid tio for de andra hem och vi gick till våra stugor där vi såg på film och tog det lungt. Jag skrev lite i mina papper.


Lördag tog vi det lungt jag vilade mest och skrev. De andra tränade och innan middagen for pappa, Emma och morfar ut ochla ut nät. Undertiden lagade jag mat med mamma och det blev rester. Efter maten skrev jag vilka saker jag skulle ha och vad jag skulle beställa. Undertiden såg vi två sorliga filmer men de var bra.


Söndag morgon for de ut och hämtade nätet och undertiden åt jag frukost och vilade. Vi fick 35 fiskar så de höll på ett tag innan de var klara och fick äta frukost. Sen åt jag lunch undertiden började vi packa ihop och vid två åt de andra abbore till lunch. Efter lunch packade vi ihop de sista och sen for vi hem. På kvällen fixade vi saker inför fiket och jag och Emma bakade.


Måndag var full fart efter lunch gick vi ut och fick hjälp av pappa att fixa de sista i fiket. Jag och Emma packade också upp de nya möblerna. På eftermiddagen fick vi främmande så vi fikade och hade trevligt de åt även middag här och det blev pizza väldigt gott.

Vid sju började vi baka och bakade länge. Mamma och Emma delade ut reklamblad också.


Tisdag var det stressigt att få allt i ordning innan vi öppnade. Pappa for också och hämtade glassen och det blev väldigt bra. Klockan var kanske halv ett när vi blev helt klara men några gäster hade vi. Tyvärr började det regna och blåsa så vädret var inte så bra.

När vi hade stängt ringde de från fritids och frågade om de fick komma ca 35 personer och jag sa ja det går bra. Så vi vilade och åt sen bakade vi igen mamma fick även fara och handla till oss.


Onsdag var det inte lika stressigt på morgonen men efter tolv var det full fart men kul. När fritids kom valde nästan alla chokladboll eller bulle. Men det var väldigt kul. Vädret var inte det bästa men helt okej. Vid fyra så stängde vi sen diskade jag och vilade.

På kvällen satt jag vid datorn och mamma och Emma delade ut reklamblad och satte upp skyltar i byn.


Idag har vi tagit det lungt. Jag har städat, burit upp den rena disken och bakat med Emma. Nu ikväll har jag suttit vid datorn och sett på tv.


I morse glömde vi stakars Buffy i sängen så Emma hittade henne vid lunch. Men hon var väldigt nöjd över att ha sängen för sig själv.

Här är öppetiderna för fiket:

v.27 tors-lör 12-16

v.28 tors-fre 12-16

v.31 tors-lör 12-16

v.32 ons-fre 12-16

v.33 ons-tors 12-16

Bilder från midsommarafton

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards