Direktlänk till inlägg 16 juni 2012

Vännäsutställningen

Av Erika Morén - 16 juni 2012 23:15

Måndag var en lugn skoldag men det var massa annat som också skulle göras. På morgonen han jag se sommarlovsmorgon som var ganska bra. sen åt jag lunch och efterråt for jag ner på stan och fika med klassen som avslutning det var kul men även tråkigt när det var sista gången vi var alla.

Vid två for jag till sjukhuset och kolla hörseln inte så nödvändigt tyckte jag men de ville ändå kolla.efterråt fikade vi och for hem. På kvällen plockade vi och jag gjorde klart avslutningskläderna. Emma och jag gjorde även köttbullar själva och de blev väldigt goda.


Tisdag var det avslutning och jag hade ont i magen hela dan nästan otur.Jag stannade kvar en stund efterråt och såg på studenterna sen fick jag macdonalds till lunch.

På eftermiddan lagade vi mat hela kvällen och det blev allt möjligt pastasallad, hummus, sallad mm.


Emma slutade på Onsdagen och efterråt hade vi lunch hoss oss så vi var ca 12 personer här. Jag hade tänkt följa med på emmas avslutning men jag var hemma och hjälpte till med maten och gjorde efterrätt smulpaj.

Vid fem for alla och då vilade vi sen efter maten sydde Emma nästan klart båda förkläderna mitt är inte klart men hennes blev väldigt bra. Sen gick vi upp och såg slutet på en film och åt jordgubbar.


Torsdag var jag hemma på förmiddagen. Efter lunch for jag till rusta och köpte mikro och kaffebryggare sen gick jag faktist till biltema. jag trodde det var längre men det var inte så långt plus att vädret var väldigt bra. På kvällen gjorde Emma sin tröja och jag skrev. Vi lyckades även göra reklamblad efter tre misslyckande men de blev bra till slut och jag är väldigt nöjd.


I fredags började jag sommarlovsentreprenör kursen kul och pirrigt. Jag gillar inte att prata inför andra och det gör man här så vi får se hur det går. Men det är kul att lyssna på alla föreläsningar även fast jag har hört det en gång. När det var slut vid fyra kom mamma och hämtade mig sen for hon och handlade. På kvällen var jag och Emma själva för mamma och pappa var ute med jobbet och kompisar så Emma och jag åt middag sen badade vi Buffy och packade. När pappa kom hem såg vi fotboll och jag skrev och Emma började med min tröja.


Idag har vi varit på vännäsutställningen superkul och pirrigt. Buffy var väldigt duktig och Emma också  för det var hon som ställde ut. Två kom vi i unghundsklassen väldigt bra tycker jag. Det var kul att få träffa andra chihuahuaor också och prata med andra ägare. Buffy tckte inte om det från början men sen blev hon lugnare.

Nu ikväll har vi sett film, bakat och sett på tv. Jag har suttit vid datorn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards