Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Takida

Av Erika Morén - 22 april 2012 22:28

På måndag kväll fick jag byta avdelning från trean till tvåan. Inte kul tyckte jag för jag hade lärt käna så många på trean och man sitter mera ute och pratar med varandra eller fikar tillsammans.

Jag fick också besök av en kompis på morgonen väldigt kul. På eftermiddagen gick jag en tur ner till kiosken och kollade läget. Det tråkiga var att Emma inte kom på kvällen för hon hade blivit förkyld. När pappa for bytte vi på såren och samtidigt såg jag Alcatraz spännande och bra. När det var klart fikade vi.


Tisdag var som de andra dagarna lång och tråkig plus att jag går omkring och är nervös hela tiden på vad som händer. Sen på källen kom pappa men inte Emma. Vi såg på hockey och bytte på såren sen fikade vi. 


Onsdag morgon var ok ända tills de skulle ta blodprov först ville de inte komma något sen när det var klart brännde det i hela handen och jag trodde det skulle gå sönder så vi bestämde att ta bort nålen och det var skönt efter att ha haft den i en vecka. Oftast håller en kanyl tre till fyra dagar så alla förstod att det gjorde ont.

Sen fick vi höra att provet inte var bra så vi skulle ta ett nytt vid tre. Då fick vi lov att lägga bedövningssalva som inte tog så vi fick lov att göra om. Så jag var spänd och nervös hela dagen. Sen när vi tog provet så gick det bra men efterråt höll jag på att svima så det blev jobbigare än var det var.

Men vi hade rätt provet var bra så vi fick fara hem senare och jag var väldigt trött på kvällen.


Torsdag gjorde jag ingenting jag var bara trött jag packade upp min väska och tog det lungt.


Fredag pysslade jag med korten och satt vid datorn till middag åt vi pizza och kina mat. Senare på kvällen for vi och såg Takida. Jag tycker de var bra men lite för hög musik.


Lördag handlade jag på coop med mamma och Emma kul tycker jag men de ville mest hem för innan hade vi varit på team sportia och kollat på cyklar. Ganska kul var det. Till middag åt vi tacos och sen såg vi en film 127 timmar en drama.


Nu idag har jag varit med en kompis och klippt mig men bara topparna. Jag har också planerat fiket och gjort lite annat på datorn.

Jag är väldigt trött fortfarande men det är skönt att vara hemma och träffa Buffy och mysa med henne.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards