Direktlänk till inlägg 17 november 2013

Blåsigt

Av Erika Morén - 17 november 2013 23:14

Förra måndagen var jag i skolan och hade prov i naturkunskap. Hela söndag kväll läste jag men jag var ganska lungn och hopas att det gick bra.

Efter skolan for vi hem. Jag plockade eftersom vi inte hunit hålla efter när vi har varit själva. Då är målet att bara få att allt att fungera. Förbredde middagen gjorde jag också. Sen bytte vi på såren och Pappa hjälpte Emma med läxan efter maten.


Tisdag vid tio kom mamma hem och skjusade mig till skolan. Skönt att hon kommit hem.

Efter skolan hade jag utvecklingsamtal och vid tolv slutade alla. Hela veckan var en specialvecka eftersom det var utvecklinssamtal.

Ett kom mamma och hämtade mig sen for vi till djurmagazinet där jag kollade på tröjor till Buffy men det blev inget bara en chihuahua kalender.

Hemma gjorde jag det vanliga plockade, fikade och bytte på såren. På kvällen såg vi pengarna på bordet.


Onsdag gjorde jag inget speciellt. Pappa var på synkoll när jag vilade och efter lunch plockade jag och satt vid datorn. Mamma glömde lämna hundarna på dagiset. Jag blev inte glad när jag hörde att de var hemma på morgonen när jag vaknade.

På kvällen gjorde vi storbytte på alla såren tar tid men nu är det gjort för den här gången.


Torsdag hade jag inge feber förens jag satte mig sen blev det bara värre och värre. Jag lyckades titta i några jultidningar och planera julbaket lite grann även plocka lite för att försöka glömma hur ont jag hade i armen och knäet. Hemsjukvård kom förbi vid tre och provade ett nytt plåster.

På kvällen när vi skulle gå i säng kunde jag inte sova för att det sved så mycket. Sen vid tre fick jag feber frossa och vid fyra till fem kollade vi igenom såren. Sen kunde jag sova lite men vi sov inge bra.


Fredag sov jag länge efter att vi bytt på såren igen. Vid lunch for pappa och mamma kom hem då åt jag sen blev det bättre så vid två var jag feberfri så vid tre for vi på stan som planerat superkul. Jag hittade två linnen, en kofta, örhängen och spännen. Det var även två saker till som jag köpte en trådlösmus och en iphone penna. 
Fika gjorde vi på rost pappa kom dit också. Vi avslutade sen med att handla och på kvällen var dunkandet i knä och arm borta:)


Lördag sov vi alla länge. Efter lunch bakade jag början på julbaket. Brita kom förbi vid fem och Emma och pappa hämtade en gran i skogen och hundarna fick följa med.

Emma for bort på kvällen men kom hem vid middag. Till middag blev det hämtmat från tapas eftersom pappa fyllde år. På morgonen grattade vi honom med packet två skivor, tidning mm.

På kvällen var Buffy superstressad eftersom det blåste ute.


Söndag bjöd vi mormor, morfar och Brita på tårta och kaffe vid två. Emma bakade en marängtårta medans jag vilade på morgonen. Pappa var ute och samlade ihop allt som blåst i väg på natten.

Efter de varit här klipte pappa Buster, Emma duschade och kammade Buffy och mamma diskade undan. Bytte på såren gjorde jag och mamma när hon var klar och när pappa blev klar for han och joggade. Brita kom förbi vid halv sju en stund medans vi lagade mat.

Efter maten såg vi lite av true blode och Johan Falk.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards