Direktlänk till inlägg 11 november 2013

Farsdag

Av Erika Morén - 11 november 2013 23:03

Förra tisdagen var det utbildning för mina asisstenter så jag hade vikarie och pappa den dagen. Men jag vaknade med feber så det blev hemma och sårbyte. På eftermiddagen började uja sortera och räkna lappar från cafet. Tog en pause vid tre och fikade. Buffy han smita till grannen också. På kvällen såg jag på tv och gjorde lite läxa.


Onsdag var det behandling. For vid elva och åt där inte så god mat. Träffade en läkare som vi pratade lite med. Sen gick mamma till jobbet och pappa kom och följde med mig.

Nålsättningen gick bra provtagningen gick bra och svaren var bra blev väldigt glad. Undertiden såg vi en film och vid tre kom mamma med kaffe och tryfflar.

Kände av ryggen 1 gång lite men vi höll på glömma alvedonet innan tur att vi inte gjorde det. Sen for vi förbi apoteket och pappas jobb.

Hemma plockade jag och åt middag innan vi bytte på såren. Pappa for och klippte sig medans vi såg true blode och gjorde läxor.


Torsdag var jag i skolan. Kom hem vid tre och plockade och förbredde maten. Vid fyra kom hemsjukvård och pappa skulle åka till umeågalan igen vid fem så det blev snabb bytte.

Till middag blev det korv stroganof helt ok.


Fredag var jag hemma. Morfar kom halv elva och hämtade mamma som åkte till Paris med sin syster till på måndag:( så vi var ensamma sen. På eftermiddagen förbrede jag så mycket som möjligt och sedan rensade jag lappar och räknade.

Emma for på teater på kvällen med några kompisar och jag fick min hembakat tidning som jag tittade i och provade mitt nya bord till permon.

Pappa skruvade lite på tv hyllan medans jag såg idol.


Lördag plockade jag och ritade ett större byxmönster till mig. Pappa var ute och Emma städade på sitt rum. På kvällen såg vi true blode.


Söndag efter att vi sagt grattis till pappa for vi till farfar i skellefteå över dagen. När vi kom dit hämtade vi honom och for till ett cafe och fikade sen for vi runt lite innan vi åkte till farfar och kollade i fotoalbum väldigt kul. Till middag blev det farfars lax och efterrätt äppelpaj.

Vi var hemma halv åta och hundarna hade fått vara hos mormor och morfar. Bytte på åren och gjorde läxan gjorde vi.

 
 
Reseblogg

Reseblogg

12 november 2013 00:26

kram på dig Erika! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den via facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du uttrycker dig på ett väldigt unikt sätt. Jag skriver själv en reseblogg om Kina, inte riktigt samma tema som du kanske ;-)

Fortsätt skriva! Kram <3

/Andreas

http://killensomdrog.se

Erika Morén

13 november 2013 00:09

Vad kul att du följer den:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards